השופט העליון הפורש בעד שיטת הסניוריטי: האלטרנטיבה היא 'יד איש ברעהו'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/17 16:29 כו בסיון התשעז

השופט העליון הפורש בעד שיטת הסניוריטי: האלטרנטיבה היא 'יד איש ברעהו'"
רוזנבלט, רובינשטיין וסיני, צילום: מכללת אורות ישראל

המשנה הפורש לנשיאת בית המשפט העליון, השופט אליקים רובינשטיין תומך בהמשך שיטת 'הסניורטי' בבחירת נשיא בית המשפט העליון הנהוגה מאז קום המדינה.

בדברים שנשא במכללת אורות ישראל באלקנה בארוע של ועדת  הקשר  אריאל והשומרון בלשכת עורכי הדין אמר רובינשטיין "אני בעד  הסניורטי כמובן אין שום דבר מושלם ולכל דבר יש עימו את החסרונות  אבל הבכירות הזו בשורה התחתונה נכונה.  אני פשוט חושב על  האלטרנטיבה יגידו עכשיו נעשה קורס ונעשה ועדת איתור ו...יד איש ברעהו." רובינשטיין אמר עוד כי יש להגביל את כהונת השופטים ל- 15 שנים. 

מנכ"לית משרד המשפטים תמכה בעמדתה של שרת המשפטים אילת שקד בצורך לערוך דיון ציבורי בנושא שיטת מינוי נשיא בית המשפט העליון: "הנושא הזה מי יעמוד בראש בית המשפט העליון איך יבחר נשיא שלא רק עומד בראש בית המשפט העליון אלא עומד בראש כל מערכת המשפט זה נושא שרבים בציבור לא מבינים את חשיבותו שרת המשפטים  אילת שקד מבינה את חשיבותו ומעלה אותו לדיון" אמרה פלמור בארוע.

"זה כמעט לא חשוב איך יגמר הדיון, אמרה פלמור והוסיפה כי "מה שחשוב הוא שאין נושא שהוא מחוץ לדיון וזה השיח. השיח אמור להיות שיש לגיטימציה לדיון ציבורי גם למשהו שהיה מנהג לעשותו בדרך מסוימת במשך 60 ו- 70 שנה".

השניים דיברו במכללת אורות ישראל באלקנה בארוע של ועדת  הקשר  אריאל והשומרון בלשכת עורכי הדין.  עו"ד אפרת רוזנבלט, יו"ר וועדת הקשר אריאל והשומרון בלשכת עורכי הדין שיזמה את הארוע אמרה כי: "השיח בין עורכי הדין בשומרון לבין בכירי מערכת המשפט חשוב ומשמעותי ואנו מאמינים כי יש בו כדי לקדם את המערכת לטובת כלל הציבור ולהציע את השיפורים הנדרשים להפוך אותה מטובה למצוינת."  על השופט רובינשטיין אמרה כי מדובר בשילוב נדיר של חמלה ואנושיות לצד יכולת פנומנלית לחרוץ את הדין.

פרופ' יובל סיני נשיא מכללת אורות ישראל בירך את רובינשטיין עם פרישתו ואמר כי הוא היה נושא דגל המשפט העברי בבית המשפט העליון וכי הוא מאמין שהוא ימשיך בפעולתו למען העם בישראל גם מחוץ ללשכת השופט "