השגחה פרטית בתגובה לרב רימון: "לעומתו יש את הרב סתיו והרב שרלו שתומכים בנו"

בארגון טענו כי "למרות מסע ההכפשות המתוכנן נגדנו, אנחנו נמשיך". לדבריהם, אין מנוס מפירוק מערך הכשרות של הרבנות הראשית מכיוון שהיא "הוכיחה מעל לכל ספק שהיא לא מסוגלת לקיים מערך כשרות איכותי בתנאי מונופול"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/11/17 10:00 יט בחשון התשעח

השגחה פרטית בתגובה לרב רימון: "לעומתו יש את הרב סתיו והרב שרלו שתומכים בנו"
משגיחת כשרות בפעולה, צילום: ללא קרדיט

בארגון 'השגחה פרטית' לא אהבו לשמוע שהרב יוסף צבי רימון לא אוכל במקומות שבהם הם משגיחים וציינו כי בניגוד אליו חברים רבים בארגוני צהר ובית הלל דווקא תומכים בהם.

"כמה זמן עוד ניתן לעצום עיניים ולהתכחש?", שאלו בארגון שמנסה להוות אלטרנטיבה כשרותית למוסד הרבנות הראשית.

לדבריהם, "מי שפוסל תחרות בשוק הכשרות מטעמי ממלכתיות - כובל את ציבור שומרי הכשרות בישראל למציאות הזויה בה מאחורי תעודת הכשרות של הרבנות הראשית יש הרבה מאוד כשלים ואינטרסים - ומעט מדי כשרות. אין ספק שלא לזה כיוון ופילל הרב קוק זצ"ל". 

בארגון הבהירו כי הם אינם מתכוונים לעצור ולהירתע מהמתקפות נגדם, "למרות מסע ההכפשות המתוכנן נגדנו, אנחנו נמשיך - כי מפירות עמלנו נהנים כל שומרי הכשרות בישראל. אחרי עשרות שנים של התדרדרות תחת המונופול הכושל והמכשיל של הרבנות הראשית, הפעילות של 'השגחה פרטית' הביאה לשוק הכשרות בשורה של הקפדה הלכתית, פיקוח איכותי, מקצועיות ומצויינות - ואפילו גרמה לרבנות הראשית לעשות קולות של תיקון".

לא אוכל

לא אוכל 'השגחה פרטית'. הרב רימוןצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

מוקדם יותר פורסם כי בשיחה שהעביר הרב רימון, שמשמש כרב שכונה באלון שבות וחבר ארגון רבני צהר, הוא התייחס לארגון 'השגחה פרטית' ואמר בין היתר כי הוא "לא אוכל מההכשר הזה. אני לא נכנס בכלל לבדוק אם הוא טוב לא".

לדבריו, "בהקשר של כשרות יש משמעות להכשר ממלכתי שיש לו ראיה של כלל ישראל. מה עם הבד"ץ? הם מצויינים כהכשר שני שמוסיף קומה ומשדרג אבל 'השגחה פרטית' מנסה להתנגח ברבנות להוות לה אלטרנטיבה. אני לא מוכן לקנות ממישהו שהמטרה שלו לנפץ את ההכשר הממלכתי".

ב'השגחה פרטית' ציינו כי מבחינתם הרב רימון לא מייצג את כלל הרבנים וארגון צהר, "אמנם הרב רימון עוד לא מכיר בכך, אבל לעומתו יש את הרב סתיו, הרב שרלו, עשרות רבני בית-הלל, ועוד רבים וטובים מהשדרה הרבנית והציבורית שבמשך שנים תמכו בנו באופן שקט, ולאחרונה כבר לא מפחדים לומר בגלוי את האמת: ניתן בהחלט לסמוך על ׳השגחה פרטית׳ ועל מערך הכשרות של הרב אורן דובדבני, ויש לפעול בהקדם לפירוק המונופול של הרבנות בתחום הכשרות".

 לסיום הם שבו ותקפו את הרבנות הראשית ואמרו כי היא "הוכיחה מעל לכל ספק שהיא לא מסוגלת לקיים מערך כשרות איכותי בתנאי מונופול, אז שתתכבד ותוותר על הבלעדיות שלה בתחום - לטובת הכשרות ולטובת הציבור כולו".