הרשעה וזיכוי במשפט הצתת כנסיית "הלחם והדגים"

ינון ראובני הורשע על ידי שופט המחוזי בנצרת בהצתת הכנסייה בקיץ 2015 ואילו חברו יהודה אסרף זוכה מאשמת סיוע למעש. עו"ד קידר מחוננו שייצג את הנאשם שזוכה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט. חשוב לציין שכתב האישום הזה לא היה נכון שיוגש מלכתחילה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/07/17 15:52 ט בתמוז התשעז

הרשעה וזיכוי במשפט הצתת כנסיית "הלחם והדגים"
אסרף מימין זוכה, ראובני משמאל הורשע, צילום: Basel Awidat/Flash90

בית המשפט המחוזי בנצרת, הרשיע היום (שני) את ינון ראובני בהצתת "כנסיית הלחם והדגים" לפני כשנתיים וזיכה מכל אשמה את יהודה אסרף שהואשם בסיוע למעשה.

על פי כתב האישום ראובני (20) תושב אופקים, הצית את הכנסייה ממניע של עוינות כלפי הדת הנוצרית. את אסרף (19) מאלעד, האשימה הפרקליטות בסיוע, לאחר שטענו כי הוא מסר את רכבו לחברו מתוך ידיעה איזה שימוש עומדים לעשות בו.

בפרקליטות טענו כי בחודש יולי 2015 לפנות בוקר,נכנסו המציתים למתחם הכנסייה ולאחר שהגיעו לחדר המשמש כחדר ישיבות במנזר, שפכו בנזין על דלתות וקירות המבנה והדליקו אותו. בנוסף נטען כי הם שפכו בנזין על דלת מבנה המגורים של המנזר, כשבאותה עת שהו בו שני כמרים.

בנוסף, ריססו המציתים על קיר סמוך לדלת שהוצתה את הכתובת "והאלילים כרות יכרתון", מתוך "עלינו לשבח" שמשמעותו ביעור העבודה הזרה.

עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את ראובני שהורשע, אמר בתום הדיון כי "המשטרה עבדה קשה על התיק הזה, אבל הפרכנו טענה אחרי טענה - והשופט לא התייחס", לדבריו, "הוא אמר לדוגמא שהכפפות נמצאו קילומטרים רבים מהאירוע, ושעדים רלוונטים לא נחקרו. אנחנו חושבים שההרשעה לא נכונה ונערער עליה". 

עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו', שייצג את אסרף שזוכה, מסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שהורה על זיכויו של הנאשם מכל אשמה, זיכוי מלא ומוחלט".

עם זאת הוא הוסיף כי "חשוב לציין שכתב האישום הזה לא היה נכון שיוגש מלכתחילה", טען קידר, "המדינה מנסה פעם אחר פעם לאתגר את בתי המשפט בעיקר שמדובר בגורמי ימין. אני שמח שבית המשפט דחה את עמדת המדינה וקיבל את עמדת ההגנה והורה על זיכויו המוחלט של הנאשם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן