הרשות השנייה על מערכון התפילין: "נחצו קווים אדומים"

בעקבות התלונות הרבות והסער שעורר המערכון ב"ארץ נהדרת", אמרו ברשות כי "נעשתה טעות בשיקול הדעת שהובילה לפגיעה קשה ברגשות ציבור רחב". דרעי: "תפילין במקום קוקיות? יש גבול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/18 12:36 ג בסיון התשעח

הרשות השנייה על מערכון התפילין: "נחצו קווים אדומים"
החיקוי שעורר זעם גדול, צילום: צילום מסך

המערכון ששודר אמש (ד') בתכנית "ארץ נהדרת", בו נעשה שימוש מבזה בתפילין, עורר לא מעט תגובות נזעמות. בעקבות התלונות הרבות על המקרה פרסמה היום הרשות השנייה לטלויזיה ולרדיו הודעה בנושא, שבה הובעה התנצלות על המקרה.

"הרשות השנייה רואה בביזוי סמליים דתיים, של כל הדתות כמעשה חמור. על אף שקיימת חשיבות עליונה לחופש הביטוי והיצירה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסאטירה, נראה כי במקרה זה נחצו קווים אדומים", נכתב בהודעת הרשות.

"על פניו נעשתה כאן טעות בשיקול הדעת שהובילה לפגיעה קשה ברגשות ציבור רחב, דתי, חילוני ומסורתי בישראל. הוגשה פנייה מהרשות לקשת לצורך בדיקת המקרה", נכתב עוד.

בריאיון לגל"צ הבוקר התייחס שר הפנים אריה דרעי למקרה, ואמר: "תפילין במקום קוקיות? לעשות את זה ליצנות? זה מהות הקדושה. חסר ממה לעשות סאטירה? מילא היו מביאים את הברקת המאה. יש גבול". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן