"הרצח רק מחזק אותנו": איתמר בן גל הי"ד הובא למנוחות

בן גל, שנרצח בפיגוע הדקירה באריאל, ייטמן ביישובו הר ברכה. מאות הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה. אביו: "אין לנו מושג איך אנחנו ממשיכים מכאן בלעדיך". מזכיר היישוב: "שום רצח שפל ופחדני לא יחליש אותנו". הרב מלמד: "כל החלומות אבדו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/18 11:35 כא בשבט התשעח

"הרצח רק מחזק אותנו": איתמר בן גל הי"ד הובא למנוחות
הלווייתו של איתמר בן גל, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מאות בני אדם השתתפו היום (ג') בהלווייתו של איתמר בן גל הי"ד, שנרצח אתמול בפיגוע הדקירה באריאל. בן גל, 29, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, והוא נטמן בבית העלמין ביישובו הר ברכה.

דניאל בן גל, אביו של איתמר, ספד לו ואמר: "מתנה יקרה קיבלנו לפני כ-30 שנה והיום אנחנו נפרדים ממנה בצער. אין לנו מושג איך אנחנו ממשיכים מכאן בלעדיך, בלי החיוך שלך, בלי הפנים הטובות והקורנות מאושר תמיד. הספקת כל כך הרבה, אבל השאיפות שלך להתקדם לא פסקו לרגע. הנאתך מחינוך של הדור הבא בישראל האירו את פניך וכל הזמן באת להתייעץ.

"בני היקר, הסר דאגה מליבך. נמשיך ללוות את ילדיך הקטנים והמתוקים עד אשר יזכו לבנות בתים ישראל. הארורים, שתוכניתם המרושעת לעצור את מפעל ההתיישבות, לא יצלחו".

יו"ר היישוב הר ברכה, יוני הישראלי, נשא גם הוא דברים, ואמר: "הרב איתמר, חברנו, אהובנו. אנחנו מלווים אותך כאן - המשפחה, היישוב, הישיבה, השומרון ועם ישראל. תחושות של כאב בלתי נתפס בוערות בתוכנו. היית בחור צעיר חזק ונמרץ, מלא חיים ומלא חיוניות, אהוב על כולם. היית חסון ובריא ותמיד עם חיוך ענק. הקדשת את חייך לחינוך, לימוד תורה ויישוב הארץ.

"למרות הכאב, המשפחה שלך חזקה וגם הקהילה ושום רצח שפל ופחדני לא יחליש אותנו. כל מי שחושב להחליש אותנו - הרצח הזה רק מחזק ומדרבן אותנו. אנחנו נבנה עוד שכונה ועוד מעון ועוד בית כנסת. נקים כאן בהר ברכה עיר בישראל. זו הנחמה האמיתית של היישוב. זו הייתה דרכך ואנחנו נמשיך בה עד עולם. בשם המשפחה והיישוב אני מבקש לכבד את ההלוויה ולא לקרוא קריאות גנאי".

האלמנה מרים ליד גופתו של איתמר בן גל

האלמנה מרים ליד גופתו של איתמר בן גלצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הרב אליעזר מלמד, רב היישוב הר ברכה, אמר: "פתאום באמצע היום הכתה בנו השמועה. קול איום התפשט בשמים והודיע כי הרב איתמר בן גל נרצח, ומרים אלמנה וילידיו יתומים. הרב איתמר היקר והאהוב, ידענו תמיד שאתה מסור לתורה ולארץ והנה גם אתה עלית למרומים על קידוש השם. 

"ארץ ישראל והעולם הבא נקנים בייסורים. אתה הרב איתמר זכית לקיימן בגופך. עוד לא הגעת לגיל 30 אבל הספקת לרקום חלומות גדולים. בשנים הספורות שבהן שימשת כרב הצלחת להלהיב תלמידים. תמיד היית מוכן להתנדב לדברים שבקדושה, אהבת את תלמידיך בישיבה בגבעת שמואל. היינו בטוחים שכמנהיג טבעי תהיה ראש ישיבה והנה כל החלומות אבדו. נדיר לראות אדם שכל כך מעריך ומכבד את הוריו".

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, ספד גם הוא, ואמר: "אבד חסיד מן הארץ, אבד לנו הרב איתמר שכל חייו הקדיש לחינוך והאיר את העלם בחסד. יחד איתך מרים הוא הקים משפחה לתפארת ואני בטוח שאתם תמשיכו באהבת ישראל.

"המחבל השפל שהתגנב אתמול לרב איתמר לא הכיר אותו ולא ידע במי נועץ את הסכין, אבל כל מי שמכיר את איתמר יודע מה המחבל ראה. הא ראה את האור. אומרים שמפגע בודד רוצח סתם וזה לא סתם. הוא רצה למחוק את החיוך שלו. זה הרצון של אויבנו לגדוע אותנו מחבלי הארץ. הרוצחים של הרב שבח קיוו להרוס את ההתיישבות בחוות גלעד. הרוצח של איתמר רצה לכבות את האור כאן ובעיניו של איתמר, אבל הם לא יצליחו".

הלווייתו של איתמר בן גל במבט מלמעלה

הלווייתו של איתמר בן גל במבט מלמעלהצילום: משה מבורך

שר החקלאות אורי אריאל הביע תנחומים בפני המשפחה ואמר: "דרכים רבות לכוחות הביטחון להלחם בטרור ואנו מחזקים אותם על כך, אך יש עוד דברים שלא נעשו ויש לעשותם לאלתר כדי למנוע את הרצח הבא. הממשלה אחראית על הביטחון אך גם על בניית ארץ ישראל. הביטוי בבניין הארץ ננוחם מתאר את הר ברכה, ובמקום הזה צריכה להיות עיר ואם בישראל. נמשיך את הבנייה ואת יישוב ארץ ישראל".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, תקף את הממשלה, ואמר: "דורשים מהממשלה תשובות. לא ייתכן שאבדה ההרתעה. פיגוע שני בתוך חודש. לא ייתכן שלא הוחזרו המחסומים. אני קורא לראש הממשלה להכריז על הר ברכה כעיר ואם בישראל".

הרב שרגא פרוכטר, ראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמועל שבה לימד בן גל, אמר: "מה אגיד לכיתה שלך?. אני מחפש מילים מאתמול בערב. מי מסוגל להחליף אותך? לא הרשית לומר על התלמידים שלך שהם תלמידים אלא שהם הבנים שלך".

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו תקף שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן את ההנהגה הפלסטינית, והוסיף למילה מנהיגים מרכאות. "לפני 20 שנה תרמתי אמבולנס להר ברכה בתקווה שישתמשו בו כדי להביא תינוקות בריאים. במקום זה, תושב המקום נרצח על ידי מחבל והותיר אישה וארבעה ילדים. 'מנהיגים פלסטינים', שיבחו את הרוצח. תפילותיי עם משפחת בן גל", כתב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן