הרמטכ"ל:  "ההתמקדות בדאעש והזנחת הטיפול באיראן, מחטיאה את המטרה"

הרמטכ"ל סקר בכנס הרצליה את האיומים שהביטחוניים שישראל עשויה להתמודד עימם בעתיד. "ארגון חיזבאללה נתפס בעיניי כאיום המרכזי על מדינת ישראל במעגל הראשון", הוא אמר והתייחס גם לאיראן והמלחמה בסוריה

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/06/17 22:04 כו בסיון התשעז

הרמטכ"ל:  "ההתמקדות בדאעש והזנחת הטיפול באיראן, מחטיאה את המטרה"
הרמטכ"ל גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נאם הערב (שלשי) בכנס הרצליה והתייחס לקשר שבין איראן לחיזבאללה ולמידת מוערבותה של ישראל במלחמה בסוריה.

"ארגון חיזבאללה נתפס בעיניי כאיום המרכזי על מדינת ישראל במעגל הראשון", אמר הרמטכ"ל והסביר כי הארגון "בנה כוח שמבוסס על עשרות אלפי רקטות ויכולות מתקדמות". לדבריו, גם לרוסיה יש חלק מסויים בהתחמשות ארגונו של נסראללה, "הנשק המתקדם מגיע חלקו מאיראן וחלקו מצבא סוריה. חלקו הוא נשק מתקדם מתוצרת רוסית שמועבר מתחת לאפם של הרוסים".

הרמטכ"ל ציין כי ארגון הטרור איבד קרוב ל-10,000 לוחמים, שמקצתם נהרגו ורובם נפצעו, בקרבות בסוריה. עם זאת הוא אמר, כי חיבאללה רוכש ניסיון מבצעי רב בעקבות המלחמה.

איזנקוט התייחס גם לאיראן כשאמר כי "ההתמקדות בהבסת דאעש ובהזנחת הטיפול בהשפעה האיראנית במזרח התיכון מחטיאה את המטרה". לטענתו, "יש פה אינטרס להחזיר את איראן לתוך איראן ולצמצם את ההשפעה האזורית שלה".

בהמשך הוא דיבר על הירי האיראני לעבר כוחות דעאש בסוריה וציין כי "זאת פעם ראשונה שזה קורה ב-30 שנה. ההישג המבצעי של הירי קטן בהרבה - לא היו פגיעות מדויקות". למרות זאת הוא הדגיש כי "התעשייה האווירית האיראנית לא משפיעה רק על היכולת האיראנית, אלא על כל האזור. הרצון הוא להגיע לטילים מדויקים ולכלי טיס לא מאוישים, כמו זה שהופל על ידי האמריקאים מוקדם יותר היום בסוריה". 

את הדיווח בכלי תקשורת אמריקנים, לפיו ישראל מסייעת למורדים בסוריה, הוא הכחיש ואמר כי "ישראל לא מעורבת במלחמה בסוריה לצד כזה או אחר. יש לנו אינטרס ברור למנוע העברה של נשק מתקדם לידי חיזבאללה וכפי שהתפרסם היו פעולות להעברת נשק מתקדם שנועד לפגוע באזרחי ישראל. כך היה בעבר וכך יהיה בעתיד. נעשה הכל למנוע העברת נשק לידי החיזבאללה שישמש אותם נגד ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן