הרל"ש החדש של הרב קרים בתכתובת פנימית מגיב ל'כיפה': "הוצאת לעז על רבנים צבאיים"

הרב אודי שוורץ לא אהב את הטענות שפורסמו ב'כיפה' על דבר מינויו וכתב בפורום רבנים: "מה שכתוב שם עליי - כלל איננו רלוונטי". רב שהגיב לו כתב: "מתוך קנאה מנסים לפגוע בך". ואחר טען כי יש בדבריו "מסווה של צדקנות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/09/17 13:38 ו בתשרי התשעח

הרל"ש החדש של הרב קרים בתכתובת פנימית מגיב ל'כיפה': "הוצאת לעז על רבנים צבאיים"
מוערך על ידי הרב קרים ומעורר זעם ברבנות, צילום: מלא כל הארץ כבודי-cc-by-sa

הטענות שפורסמו אתמול, בעקבות מינוי הרב אודי שוורץ לראש לשכתו של הרב הצבאי הראשי, עוררו היום (שלישי) סערה בפורום רבני המילואים. הרב שוורץ בעצמו התייחס לנושא וטען כי הדברים פגעו בכבודם של הרבנים והתגובות לדבריו היו מעורבות.

הרב שוורץ כתב בהודעה ששיגר כי הוא קיבל שורת הודעות תמיכה וחיזוקים על רקע מינויו לתפקיד עוזרו של הרבצ"ר תא"ל הרב אייל קרים. עם זאת הוא הוסיף כי "על פי הנאמר בכתבה, רבנים צבאיים 'זועמים' על המינוי. אינני מכיר את הכתב מאתר כיפה, לא פגשתי אותו מעולם, ואין לי מושג האם הוא אדם ירא שמיים".

בהמשך ציין כי את הרבנים הצבאיים הוא דווקא "מכיר היטב. הן אלה שבקבע והן אלה שבמילואים. ואף שאינני מכיר את כל הרבנים במילואים, אלה שאני כן מכיר בוודאי מלמדים על הכלל". לדבריו, "מה שכתוב שם עליי - כלל איננו רלוונטי. אך העובדה שכתובים שם דברים שכביכול הכתב המדובר שמע מרבנים צבאיים - זה מצד עצמו הוצאת לעז על הרבנים הצבאיים, ועליה אי אפשר לעבור בשתיקה".

"אני לא חושב שיש רב צבאי שבאמת עוסק בנושאים האלה, ומתבטא כפי שמובא שם", הוא אמר בביטחון וציין כי "רבנים צבאיים עוסקים בקידוש השם, ולא ברכילות. נכון, לעיתים יש מחלוקות - היו ויהיו - ואפילו כאן בפורום. אבל הכלל הוא אחד - רבנים צבאיים עוסקים בקידוש השם, ולא בחילול השם. וזה משותף לכל אלה שאני מכיר אישית, ואני בטוח שגם לאלה שאני לא מכיר אישית".

לסיום הוא פנה לפורום הרבנים וכתב: "בוודאי תאמרו שאני תמים, ושתמיד יש מישהו שעינו צרה, ושהוא בכלל מותח ביקורת בונה לשם שמיים... אבל בכל השנה, ועל אחת כמה וכמה בין כסה לעשור, אני לא מוכן לקבל לשון הרע כזה על הרבנים הצבאיים. כי הרבנים שאני מכיר (ומוקיר) - זה פשוט לא הם".

המחלוקת על מינוי ראש לשכתו. הרב קרים

המחלוקת על מינוי ראש לשכתו. הרב קריםצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

דבריו של הרב שוורץ נכתבו על רקע הטענות שפורסמו אתמול ב'כיפה', לפיהם בקרב רבנים צבאיים לא מעטים ישנה מורת רוח מכך שהוא מונה לתפקיד ראש לשכת הרבצ"ר. עיקר הטענות נסובו סביב חוסר ניסיונו בתפקידי שטח וחרף העובדה שהוא שימש בתפקיד סרן במשך 4 שנים בלבד, בעוד שמרבית הרבנים הצבאיים נדרשים למלא תפקידי סרנים לאורך 7 שנים לפני שנשקלת אפשרות קידומם לדרגת רב סרן. 

חלק מהרבנים חברי הפורום הגיבו לדברים שפרסם הרב שוורץ, חלקם חיזקו אותו וחלקם הביעו ביקורת. "כנראה שיש כאלה שרואים בך דמות רצינית ומתוך קנאה מנסים לפגוע בך", אמר אחד מהם ואחר הוסיף כי הוא "סמוך ובטוח שהרבצ"ר יודע מה הוא עושה" ובטוח שהמניעים הם "מטובת המערכת וקידוש שם שמים".

מנגד רב נוסף בירך אותו על מינויו, אך הוסיף כי הדברים שכתב צרמו לו מכיוון שלטענתו יכול היה הרל"ש החדש של הרב קרים לשדר מסר יותר פייסני ופחות צדקני. "כמובן שגם הכתבה צורמת אבל אפשר להבין את מפח הנפש של המאוכזבים...אך למי שיצא עם ידו על העליונה להכות בהם בחזרה במסווה של צדקנות- יש בזה משום נותן טעם לפגם וחבל שזו הדרך".

רב צבאי במילואים אחר בחר להדגיש את דרכי מינוי הרבנים הצבאיים כשאמר שלמרות שהמינוי של הרב שוורץ הוא "ראוי שאין כמותו. עם זאת, ראוי לבצע בדק בית בנושא מסלול הסרן ברבנות הצבאית שהוא ארוך מידי ביחס לשאר המערכים בצבא".

על המסלול שאותו עוברים הרבנים הצבאיים העיר רב נוסף שאמר: "איני מכיר את הרב אודי אני סומך על הרבצ"ר שבחר אדם בעל שיעור קומה מכל הבחינות. כמו כן, ברור לי שישנה מתיחות רבה סביב נושא הדרגות ברבנות...לכן חייבת להיות דרישה של הרבנות שלא יקפחו אותה אל מול תפקידי רוחב מקבילים...חבל שהדבר יצא בצורה שהוא יצא ובכלל, זה רק פוגע ברבנות".