הרב שרקי: צהר עשו טעות שמשחקת לידי אויבי האורתודוקסיה

בהתייחסות למיזם הכשרות החדש אמר הרב כי המוטיבציה לפתיחתו חיובית, אך מי שמרוצים מהמהלך הם אלה שרוצים לראות לא רק בהרס הרבנות אלא בנפילתו של "המונפול האורדתדוקסי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/18 18:00 ב בניסן התשעח

הרב שרקי: צהר עשו טעות שמשחקת לידי אויבי האורתודוקסיה
תעודות הכשרות של צהר, צילום: יוסי זליגר

הרב אורי שרקי מצטרף לביקורת על מיזם הכשרות של צהר וקובע כי מדובר בטעות שאמנם נבעה ממוטיבציה חיובית אך בפועל, המהלך משחק לידיהם של מי שרוצים לראות לא רק בהרס הרבנות אלא בנפילתו של "המונפול האורדתדוקסי".

בפודקאסט השבועי "כאן ועכשיו" התבקש הרב שרקי להתייחס למיזם הכשרות החדש של צהר, ואמר: "אני חושב שאין על זה הרבה מה לדבר, בסה"כ אמנם נעשתה פה טעות, אני חושב שחוגים רחבים מבינים את זה ואני מתאר לעצמי שגם בין רבני צהר. עם זה, אני יכול להבין מה המוטיבציה. המוטיבציה היא חיובית, רוצים להיטיב עם עם ישראל, רואים שהמערכות קצת מסוידות ולכן רוצים לתקן פה משהו".

במענה לשאלת המראיין מה ההבדל בין מיזם הכשרות למיזם הנישואים, הסביר הרב שרקי כי "הנישואין נעשו מתוך הרבנות, כאשר אדם רוצה להתחתן דרך צהר הרישום נעשה ברבנות, עדיין יש את אותו גוף מאוחד ומאחד של עם ישראל שמהווה נקודת ייחוס.

"כאן יש הפרטה במובן הזה של ביטול הסמכות של הרבנות, ולפי מה שאני רואה המאמרים בהארץ ודומיו מאוד מרוצים כי הם רואים בזה חיסולה לא רק של הרבנות אלא של מה שהם מכנים 'המונפול האורתודוקסי', וכאן משחקים לידיהם של אויבי האורתודוקסיה וזה חבל".

הרב שרקי הוסיף והתייחס בדבריו לאפשרות שהרבנות תשמש כרגולטור שיפקח על גופי כשרות פרטיים, אולם הדגיש כי בכדי שהדבר יתאפשר יש לדאוג תחילה שיהיו לרבנות האמצעים התקציביים לבצע פיקוח כזה. "יכול להיות שהצעות כאלה עלו בעבר ולא יצאו אל הפועל ובגלל זה צהר עושים מה שהם עושים בבחינת 'אשור שבט אפי', אבל חבל להיות אשור", אמר.