הרב שטרן: "ירושלים היא עיר שכולם נהיו בה חברים"

מאות בני אדם השתתפו בתפילה מוזיקלית חגיגית לכבוד יום ירושלים שארגנה תנועת "התעוררות", בה נכחו רב העיר ואישי ציבור. "קדושה ומלכות זה דבר שאין לו אח ורע, זה המקור לשמחה הגדולה שיש לנו ביום הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/18 08:48 כח באייר התשעח

הרב שטרן: "ירושלים היא עיר שכולם נהיו בה חברים"
הרב אריה שטרן ועופר ברקוביץ', צילום: התעוררות

כ-300 בני אדם השתתפו אמש (ש') בתפילה מוזיקלית חגיגית לכבוד יום ירושלים שהתקיימה בבית הכנסת "אוהבי ציון" (הבנאים) בעיר. התפילה אורגנה בסיוע תנועת 'התעוררות' ומטרתה הייתה להביא לאחדות בין המגזרים בירושלים ובארץ כולה, דתיים חילונים אוהבי ירושלים, ולשמוח בשמחתה של בירתנו. 

במהלך הערב בירכו רבה הראשי האשכנזי של ירושלים הרב אריה שטרן, המועמד לראשות העיר ויו"ר תנועת "התעוררות" עופר ברקוביץ' וחבר מועצת העיר דן אילוז. נוסף לכך נערכה שיחה מיוחדת בהשתתפות ר' שמואל הכהן - סבו של גבאי בית הכנסת, המלווה את תקומת המדינה ושחרור ירושלים.

במהלך האירוע וברוח האחדות הצטרף לתפילה חבר המועצה ומועמד גם הוא לראשות העיר משה ליאון, שאף כובד בברכה. מיד לאחר התפילה החגיגית המשיכו הנוכחים בשירה וזימרה בליווי כלי נגינה ברוב עם לכבוד ירושלים.

התפילה החגיגית לכבוד יום ירושלים בבי"כ הבנאים

התפילה החגיגית לכבוד יום ירושלים בבי"כ הבנאיםצילום: התעוררות

התפילה החגיגית לכבוד יום ירושלים בבי"כ הבנאים

התפילה החגיגית לכבוד יום ירושלים בבי"כ הבנאיםצילום: התעוררות

"ירושלים היא עיר שחוברה לה יחדיו, עיר שכולם נהיו בה חברים, נקודה מיוחדת של העיר המיוחדת ירושלים", אמר הרב שטרן. "הנוסחה המנצחת בירושלים - 'מקדש מלך עיר מלוכה', ירושלים היא גם מקדש, אך גם מלוכה. הניצחון הגדול של מלחמת ששת הימים הוא מעין נס שמראה לנו שהקב"ה רוצה לראות את מעשינו ואת היכולת להוכיח את עצמנו בארץ ישראל ובירושלים. קדושה ומלכות זה דבר שאין לו אח ורע, זה המקור לשמחה הגדולה שיש לנו ביום ירושלים".

ברקוביץ' הוסיף כי "הערב קיימנו תפילה מיוחדת בבית כנסת הבנאים לכבוד יום ירושלים, תפילה שמחברת בין הקדושה, היהדות והלאומיות של העיר הזאת והחשיבות של ירושלים כבירת ישראל, תפילה שמחברת חילונים, מסורתיים, דתיים לאומיים ואנשים רבים אחרים שגדשו את בית הכנסת. זו יוזמה חדשה ואנחנו מקווים להשריש אותה כאן בירושלים לטובת בניינה וחיזוקה האמיתי והרוחני של העיר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן