"הרב רזיאל לפחות הספיק כל מה שבננו לא"

הפיגוע בשבוע שעבר החזיר את משפחת חוטר 15 שנה אחורה, לערב הנורא שבו שכלו את בנם בפיגוע בעתניאל. "בין הרב שבח לגבריאל יש הרבה קווים דומים. האנשים האלה כל כך טובים שאנחנו לא ראויים להם בעולם הזה", אמרה האם

חדשות כיפה דויד ליבנה 15/01/18 21:23 כח בטבת התשעח

"הרב רזיאל לפחות הספיק כל מה שבננו לא"
גבריאל חוטר, צילום: באדיבות המשפחה

ביום שלישי שעבר התאספה משפחת חוטר למפגש השנתי שלה שכלל טיול ופעילויות גיבוש. אחרי רדת הערב, כשהתאריך העברי כבר התחלף לכג' בטבת, נודע להם על פיגוע הירי שהתרחש סמוך לחוות גלעד. הידיעה על הפיגוע נגעה בהם בנקודה כואבת: לפני 15 שנה, באותו תאריך בדיוק, נרצח בנם גבריאל הי"ד יחד עם שלושה נוספים בפיגוע בישיבת עתניאל.

בשל הכאב הרב, בני המשפחה ששמעו על הפיגוע שבו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, העדיפו להתכנס בשתיקה ולא לדבר על מה שאירע זה עתה, שהחזיר אותם עשור וחצי אחורה לאותו ערב נורא. "החלטתי שלא להיכנס לזה כי הכאב כל כך חזק במקומות האלה. רק ידענו שיש עוד משפחה בתאריך שלנו ועוד דמות מדהימה שאבדה", סיפרה האם, איליין חוטר, ל'כיפה'.

לדבריה, בנה גבריאל והרב שבח חלקו קווים ממש דומים באופיים השקט והצנוע. "איך יכול להיות שעוד אנשים כאלה הלכו?", שאלה בתמיהה. "אני חושבת שמהסיפורים על הרב שבח עלו הרבה דברים דומים לגבריאל. האמונה שהוא צריך להיות גם רב, גם שוחט, גם מוהל, להתחתן ולהביא ילדים, לעשות הכל. כל הדברים האלה שגבריאל דיבר עליהם - הרב שבח עשה.

"הוא היה קצת יותר גדול מהגיל שגבריאל היה אמור להיות בו היום, והוא הצליח ליישם את הדברים האלה. הוא הצליח להגשים את כל הדברים שגבריאל חלם לעשות. גבריאל רק דיבר על זה אבל הרב שבח לפחות הצליח להגשים".

איליין סיפרה כי במהלך השנים שחלפו נוספו למשפחתם 15 נכדים - שלא זכו להכיר את בנה. "הילדים לא זכו להכיר את גבריאל, וכשמספרים להם הם לא מאמינים שיכול להיות בן אדם כזה שהיה כל כך טוב. זה נשמע בדיוק אותו דבר כמו הסיפורים על הרב שבח. אני מרגישה שהאנשים האלה כל כך טובים שאנחנו לא ראויים להם בעולם הזה. הם כאילו יותר מדי טובים ויש מקומות אחרים בשבילם. אבל הם נמצאים כאן קצת זמן בשביל להשפיע, ואנחנו רוצים שההשפעה שלהם תמשיך הלאה".

איליין הוסיפה לסיום כי היא חושבת ש"הדבר הכי חשוב עכשיו זה הבן אדם ומי הוא היה, להרבות בתורה ובמעשים טובים וללמוד ממנו. כל שאר הדברים של העולם הזה לא חשובים. המעלות שלו הם מה שאנשים צריכים לקחת. אני חושבת שכולם צריכים פשוט לקחת משהו מהדמות הזאת ולעשות את העולם הזה יותר טוב".