הרב רונצקי: "מכל המעגלים מתפללים בשבילי. כל אחד בשפה שלו"

הרב אביחי רונצקי שעבר לפני כארבעה חודשים ניתוחים מסובכים ומסכני חיים לטיפול בגידולים שהתפשטו בגופו, לומד בישיבה ומספר שהוא "מרגיש ב"ה טוב ואפילו טוב מאוד". הדרך עוד ארוכה לדבריו: "לא רוצה להיות כפוי טובה כלפי הקב"ה שגמל איתי חסד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/17 14:01 ח באב התשעז

הרב רונצקי: "מכל המעגלים מתפללים בשבילי. כל אחד בשפה שלו"
הרב אביחי רונצקי, צילום: משה מאירסדורף

"בימים האחרונים ה' עושה איתי חסד מופלא". אומר הרב אביחי רונצקי. "אני מרגיש באמת טוב. פשוט טוב. אבל אני לומד בישיבה אבל צריך עוד להתפלל. הדרך עוד ארוכה. שני הניתוחים שעברתי משאירים עקבות בגופי ויש עוד טיפולים שאני צריך להתאשפז עבורם. צריך להגיד שעכשיו אני מרגיש טוב, אפילו טוב מאוד כדי לא להיות כפוי טובה כלפי הקב"ה שעושה איתי חסד. כל מי ששומע ומוסיף מאליו  בברכת 'רופא חולים' חולים שבקבתו יכול להוסיף גם אותי אביחי ניסן בן חיה ובעזרת ה' שיהיה לברכה".

הרב רונצקי אמר את הדברים בראיון ליוסי בן עטר בתוכניתו ברדיו גלי ישראל. כשנשאל כיצד הוא מחזק את עצמו ענה הרב: "אני מקבל המון תמיכה גם פיזית וגם נפשית וקהילתית בהמון מעגלים גם היום יש מעגלים רבים לאו דווקא דתיים עוד מימי בסיירת שקד או בריאלי של אנשים שמתפללים כל אחד בשפה שלו ואני מרגיש את זה, את החיבוק החזק הזה".

לפני ארבעה חודשים עבר הרבצ"ר לשעבר וראש הישיבה באיתמר סדרת ניתוחיםם להסרת גידול סרטני בכבד. כשיצא מהניתוח הוציאה משפחתו הודעה: "תודה לכל המתעניינים הרבים. ב"ה הניתוח עבר בסדר גמור. בשל מורכבותו של הניתוח, הרב מועבר באופן יזוםם להשגחה במח' טיפול נמרץ, עד להתאוששות".

אתמול, בראיון סיפר הרב: "מעבר לזה יש את האמונה. כמו כל אחד מהעם שלנו אנחנו מאמינים הכל ביד ה', זה נשמע בנאלי, אבל עברתי עכשיו בשנה וחצי האחרונות סבל בל יתואר, באמת סבל מאוד מאוד קשה. איך אמר הרופא המנתח שלי? שעברתי שבעה מדורי אינקוויזיט".

הרב תאר את המפגש היום יומי עם הקב"ה והשיחות איתו גם כשכואב וגם כשהוטב: "אני מרגיש שאני נמצא בשיח תמידי בלתי פוסק עם ה', יום יום שעה שעה, גם כשאני לא מרגיש טוב וגם כשאני מרגיש טוב שה' עושה איתי חסד וגם כשיש תקופות קשות".

האזינו לראיון המלא: