הרב קרים: 5 שנים דו"צ סותם לרבנות את הפה

בכנס סגור אמר לאחרונה הרבצ"ר המיועד, כי עמדת הרבנות בשלל נושאים כמעט ואינה נשמעת מסיבה אחת ויחידה: "דובר צה"ל מונע מהרב רפי וממני מגע אמיתי עם תקשורת כבר למעלה מ-5 שנים" דו"צ: "חסר כל שחר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/11/16 11:37 כג בחשון התשעז

הרב קרים: 5 שנים דו"צ סותם לרבנות את הפה
Diana Hananshvili/Ministery of Defense, צילום: Diana Hananshvili/Ministery of Defense

התבטאות נדירה של הרב הצבאי המיועד, הרב אייל קרים, נגד הצבא. בכנס סגור, אמר הרב קרים בפני עשרות רבנים צבאיים כי הסיבה שהוא והרב רפי פרץ (הרבצ"ר היוצא. מ.ו.), אינם מביעים את עמדתם בשלל נושאים, היא שדובר צה"ל פשוט לא מאפשר להם לדבר. כך מפרסם איתמר סגל בעלון 'שביעי' שיצא השבת.

השבוע סערו הרוחות בעקבות הקפאת מינויו של הרב קרים על יד בג"ץ. בנוסף לכך, נשמעת לא פעם ביקורת על כך שקולה של הרבנות הצבאית כמעט ולא נשמע בנושאי 'המריבה' הרבים שצצים לאחרונה. בנושאים כמו פרשיות הזקנים, הכנסת ספרי התורה, פקודת 'השילוב המשותף' וגיוס לוחמות לשיריון, עמדתה של הרבנות הצבאית נשארה תעלומה. כעת מתבר שבכירי הרבנות הצבאית כמו הרב הראשי, הרב רפי פרץ וסגנו עד היום, הרב קרים, לא התבטאו בנושא מחאר ופשוט אסרו עליהם לדבר.

בכנס סגור שנערך בהשתתפות עשרות רבנים צבאיים אמר הרב קרים ש-"הבעיה המרכזית שלנו היא בעיית התדמית השלילית שנוצרה לרבנות במגוון תחומים", לדבריו, "זו משימה בחשיבות עליונה, אך דובר צה"ל מונע מהרב רפי וממני כל מגע אמיתי עמ תקשורת כבר למעלה מחמש שנים".

מדובר צה"ל נמסר כי "הטענות המובאות בכתבה חסרות כל שחר ואינן עולות בקנה אחד עם המציאות. דובר צה"ל מייצג את צה"ל כולו, לרבות הרבנות הצבאית, ופועל כיחידה צבאית הכפופה הן לפקודות הצבא והן לאתיקה הדוברותית. טענת הכתב לפיה חל איסור על הרבצ"ר להתראיין איננה נכונה כיוון שהרב הצבאי הראשי היוצא, תא"ל רפי פרץ, התראיין בכלי תקשורת שונים ולקח חלק באירועים פומביים מספר פעמים במהלך תפקידו. באשר לבקשת המערכת לראיין את הרבצ"ר הנכנס, נציין כי ככלל, קציני צה"ל אינם נוהגים להתראיין עם כניסתם לתפקיד. דובר צה"ל ממליץ לקצינים הנכנסים לנהוג כמשפט חז"ל: 'כל ימי גדלתי בין החכמים ולא מצאתי לגוף טוב משתיקה'".