הרב צפניה דרורי: "צה"ל בעצמו מכריז שיש לו אג'נדה"

בתגובה לדברי השר בנט, שדחה את הטענות על אג'נדה של עירבוב גברים ונשים בצה"ל, אמר הרב: "אין בזה ספק, השאלה איך מגיבים". לדבריו, "הנושא בעייתי, אבל לא מתעסקים בו בהכרזות ודברים שמרגיזים אנשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/18 14:29 א בשבט התשעח

הרב צפניה דרורי: "צה"ל בעצמו מכריז שיש לו אג'נדה"
הרב צפניה דרורי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

רבה של קריית שמונה, הרב צפניה דרורי, הגיב היום (ד') לסערה סביב דבריהם של הרב שמואל אליהו והרב אבינר נגד היחידות המעורבות בצה"ל, ואמר לאתר "הקול היהודי" כי "הדברים לא היו צריכים להיאמר". 

אתמול פורסם ב'כיפה' מאמר של הרב שלמה אבינר, שבוא קרא שלא להתגייס לצבא עד שבעיית הערבוב בין נשים לגברים תתוקן, מה שגרם לסערה ציבורית נרחבת. 

הרב דרורי התייחס למחלוקת סביב שילוב נשים בצה"ל והקמת יחידות מעורבות, ואמר כי "אין ספק שזה נושא בעייתי, אבל לא מתעסקים בו בהכרזות ודברים שמרגיזים אנשים. לא צריך להרגיז, צריך לדבר לעניין. אבל הבעיה כשלעצמה היא בהחלט בעיה".

בניגוד לטענת שר החינוך נפתלי בנט בריאיון לגל"צ הבוקר, כי לצה"ל אין אג'נדה בנושא, אמר הרב דרורי: "הם מכריזים בעצמם שיש להם אג'נדה. אין בזה ספק. אבל איך מגיבים על האג'נדה, זו השאלה".

לדבריו, "צריך לשוחח שיחה רצינית, גם עם הרמטכ"ל, וגם עם אחרים. לא להשמיץ אותם ולא לפגוע בהם, אלא לדבר לגופו של עניין. אם ידברו איתם לגופו של עניין הם גם ישמעו. דברי חכמים בנחת נשמעים. אם הם לא בנחת הם לא נשמעים".

לסיום אמר הרב דרורי כי "הדברים לא היו צריכים להיאמר בצורה כזאת, משום צד", כשהוא מתייחס לקריאתו של הרב אבינר שלא להתגייס וקריאתו של הרב אליהו לפטר את הרמטכ"ל, ומנגד אמירתו של בנט כי מדובר ב"קריאה חצופה".