הרב סתיו על דרעי: "עסקן מורשע בפלילים. בור שלא מבין לא בתורה, לא בהלכה ולא ברפורמה"

יו"ר ארגון רבני צהר הגיב בתקיפות על דבריו של השר דרעי וטען כי "רבני הציונות הדתית הולכים בדרכו של הרב עובדיה יוסף הרבה יותר ממי שמתיימרים ללכת בדרכו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/08/17 09:58 ל באב התשעז

הרב סתיו על דרעי: "עסקן מורשע בפלילים. בור שלא מבין לא בתורה, לא בהלכה ולא ברפורמה"
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90

יו"ר ארגון רבני צהר הגיב הבוקר (שלישי) בחריפות יוצאת דופן לאמירותיו של שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, על רבני צהר.

בראיון לרשת ב', אמר הרב סתיו כי הוא "לא צריך להגיב על כל שטות שאומר עסקן שמורשע בפלילים", בהתייחס לעובדה שבעבר דרעי הורשע בעבירות שוחד ואף ישב על כך בכלא.

עם זאת, בהמשך הוא אמר כי "עסקן מורשע בפלילים מעז להטיל דופי בציבורים שלמים ובארגון של מאות רבנים". לטענתו, יו"ר ש"ס "הוא בור שלא מבין לא בתורה, לא בהלכה ולא ברפורמה".

בניגוד לדברי דרעי הרב סתיו ציין כי "רבני הציונות הדתית הולכים בדרכו של הרב עובדיה יוסף הרבה יותר ממי שמתיימרים ללכת בדרכו".

כזכור אמש פורסם בחדשות 2 כי דרעי אמר בכנס סגור דברים קשים על חלק מהציונות הדתית ורבני ארגון צהר. ''גם כיפות סרוגות היום, בקהילות גדולות מאוד, בעיקר במרכז הארץ, הם כבר על גבול הרפורמה", טען דרעי והוסיף כי ''מי שיודע איך מתנהלים שם בתי הכנסת וסדרי התפילה, ממש שינויים גדולים מאוד... נכון -זה עם כיפות יותר וישראלי יותר אבל זה על גבול הרפורמה''.

על רבני 'צהר' הוא אמר כי "הלוחמים הגדולים ביותר שהיו נגד החוק הזה היו רבני צהר ביחד עם הרפורמים, כי ידעו שהמטרה היא להרוס. הם נהנו מקלונם של אחרים, להשמיץ את הרבנות, לחפש את כל המגרעות''.

נפתלי בנט. יצליחו להדיחו?

למה הוא שותק שואל הרב אמסלםצילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

בתוך כך פנה היום הרב חיים אמסלם, שכיהן בעבר בח"כ מטעם ש"ס ולאחרונה התפקד לבית היהודי, ליו"ר המפלגה נפתלי בנט ודרש שיגן על ציבור בוחריו.

"אריה דרעי משתלח בצורה חסרת תקדים כנגד הציונות הדתית, ורבני צוהר", אמר הרב אמסלם, "ולעומתו מצד מפלגת הציונות הדתית 'הבית היהודי' שקט ודממה. מה קרה נפתלי בנט? נהיית עד כדי כך חבר קרוב למורשע מכלוף דרעי?", הוא עקץ את השר בנט.

לדבריו, "קשה להשיב לו, הרי הוא מאשים את אנשי הציונות הדתית בתואר הכי מבזה שיש בארסנל החרדי 'רפורמים', וכאן אתם שותקים?".