הרב סתיו משיב לרב לאו: "מילים חלולות לא יכסו על הריקבון"

יו"ר ארגון רבני צהר מגיב בחריפות למתקפה של הרב דוד לאו ואמר כי "שום השמצה לא תצליח לחפות על כך" שאת הבקשה לשבור את מונופול הכשרות של הרבנות הראשית, לא יצאהאל הפועל "בלחץ של רבנים ופוליטיקטים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/06/17 22:27 יב בסיון התשעז

הרב סתיו משיב לרב לאו: "מילים חלולות לא יכסו על הריקבון"
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90

יו"ר ארגון רבני צהר ורב העיר שהם, הרב דוד סתיו, משיב הערב (שלישי) למתקפה נגדו מצד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שהאשימו כאילו תקף את מסקנות ועדת הכשרות מבלי לעיין בה כלל.

"השמצות אינן ביקורת עניינית", כותב הרב סתיו בדף הפייסבוק שלו, "והמילים הקשות שנאמרו על דברי ביחס למסקנות ועדת הכשרות של הרבנות הראשית, לא הייתה בהן שום התייחסות לגופם של דברים מעבר להיותם מופרכים".  

בהמשך הוא אומר כי "הבעיה האמתית איננה בצורת התבטאות שאינה הולמת, אלא בהחלטותיה של הועדה לבדיקת מערכת הכשרות. שום השמצה לא תצליח לחפות על כך שרוב חברי הועדה בקשו גם הם לשבור את המונופול המשחית, הקיים היום במערכת,ובלחץ של רבנים ופוליטיקאים החלטה זו לא יצאה אל הפועל".

לדבריו, "המלצת הועדה לאמץ מודל העסקה של משגיחי כשרות שיועסקו ישירות על ידי המועצות הדתיות, קוברת את האפשרות לחולל שינוי מהותי במערך הכשרות בישראל.
דו"ח המבקר כבר הצביע על עשרים מועצות דתיות שבהן העסקת מקורבים היא דבר שבשגרה, ובעינינו ראינו כיצד רבנים ראשיים משתתפים בדיונים על מינוי בני משפחותיהם כדיינים ורבנים. החלטת הרבנות הראשית לתת סמכות מליאה למועצות הדתיות במינוי משגיחי הכשרות, מבטיחה עוד שנים רבות של קלקול ושחיתות".

הרב דוד לאו

הרב דוד לאוצילום: פלאש 90. יעקב כהן

בתחילת השבוע הגיב הרב לאו לביקורת שכתב הרב סתיו ב'כיפה', שעיקרם מונופול הכשרות שלדעתו עתיד להרוס את מערך הכשרות, מונופול שלא קיבל התייחסות במסקנות הועדה שהקים הרב הראשי. "ישנם רבנים", אמר הרב לאו, "גם כאלה שמשמשים כרבני ערים, שלא קראו את מתווה הכשרות החדש ובוחרים לתקוף את המתווה, זאת שטחיות, כך לא מוסיפים יהדות. לא זו דרכה של תורה".

בהמשך הפוסט שמפרסם הערב ראש ארגון צהר, הוא ממשיך לענות לרב הראשי האשכנזי ואומר: "אנחנו בארגון רבני צהר נמשיך לעשות ולכוון את ספינת ההלכה היהודית במדינת ישראל על פי כללי היושר והאמת ובדרכי נועם".

לדבריו, הם עשו זאת "בתחום הנישואין, חרף ביקורת של עסקנים שחששו לאחיזתם, עשינו זאת בהוכחת יהדות וכך אלפי יהודים הצליחו לשמור על זהותם ונשארו חלק משרשרת הדורות, עשינו זאת עם בני ובנות מצווה ועם ליווי משפחות אבלים ונעשה זאת גם למען הכשרות". לסיום הוא אומר כי "את הריקבון שפשה במערכת יש לעקור בעזרת החלטות אמיצות ,ולא לכסות עליו במילים חלולות.