הרב סתיו ל'כיפה': "אם היה מדובר בהסכם קדם נישואין של צהר, בית הדין היה מתקשה לפוסלו"

יו"ר ארגון 'רבני צהר' סבור שפסילת הסכם קדם הנישואין של בני זוג על ידי בית הדין הרבני דווקא מחדדת את הצורך בהסכמים שלהם, "יש הבדל מהותי בין ההסכם שלנו, שנוסח על ידי דיינים, לבין הסכמים שנוסחו רק על ידי עורכי דין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/17 14:11 ז באלול התשעז

הרב סתיו ל'כיפה': "אם היה מדובר בהסכם קדם נישואין של צהר, בית הדין היה מתקשה לפוסלו"
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90

יו"ר ארגון 'צהר' ורב העיר שהם, הרב דוד סתיו, לא מתרגש ממניעת סידור הגט של בני זוג על ידי בית הדין הרבני בעקבות סעיף בהסכם קדם הנישואין שלהם. בשיחה עם 'כיפה' הוא אומר היום (שלישי) כי המקרה רק מחדד את הצורך בהסכמים של 'צהר'.

"הפסיקה הזאת", הוא אומר, "שהתקבלה על ידי הרב לביא, שידוע בהתנגדותו להסכמי קדם נישואין, דווקא מראה כמה חיוני שזוג יחתום על  הסכם קדם נישואין שצהר מפיץ והחתים כבר אלפי זוגות עליו".

לדבריו במקרה הז מדובר בהסכם שלא נערך על ידי ארגונו וזה מה שיצר את כל הבעיה. "יש הבדל מהותי בין ההסכם שצהר מקדמים, שנוסח על ידי דיינים, לבין הסכמים שנוסחו רק על ידי עורכי דין כפי שקרה במקרה שפורסם".

בהמשך הוא הוא מדגיש ומסביר כי "במקרה שבית הדין פסל מדובר בכך שאדם אמר מראש שאם הם יגיעו למצב שהוא מסרב לתת לאשתו גט, הוא קונס את עצמו בתשלום חודשי של 10,000 שקלים. הוא יצר זיקה ישירה בין הגט לבין תשלום המזונות, ובנוסף הוא קבע תשלום מזונות ללא כל קשר למידות הכנסת בני הזוג". לדעתו, זה מה שיצר במקרה הזה "סוג של כפיית גט, אפילו אם זה מרצונו של הגבר עצמו, וכאן במידה מסויימת של צדק הרב לביא יכל לפסול את הסכם קדם הנישואין הזה".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם כי בני זוג שהחליטו להתגרש פנו לבית הדין הרבני כדי שיאשר להם את סיום ההליך. במהלך הדיונים גילו הדיינים, ובראשם אב בית הדין הרב אוריאל לביא, כי בהסכם ממון שנחתם בין הצדדים ואושר בבית המשפט לענייני משפחה, ישנו סעיף שיוצר כפייה על הגירושין. בסעיף הבעייתי הגבר התחייב שאם בתוך 4 חודשים הוא לא יתן גט לאשתו, הוא יחוייב לשלם לה את 10,000 שקלים בכל חודש עד שהליך הגירושין יושלם.

לדברי הרב סתיו, הסכם קדם הנישואין של 'צהר', "אינו עוסק בשאלת הגט ולא קושר בינו לבין תשלום המזונות ואין בו שום צד של כפיית גט והטלת קנסות".

לטענתו, "רבים מהדיינים מכירים בהסכם ותומכים בו ואני מאחל לכל החותמים עליו שלא יגיעו לבית הדין, אבל אני גם משוכנע שאפילו בית הדין של הרב לביא, שמתנגד להסכמי קדם נישואין, יתקשה לפסול הסכם כזה שרבים מגדולי ישראל תומכים בו".