הרב סדן במדרשה לבנות: "לא מודאג שנגיע למלחמת אחים"

ראש מכינת עלי שוחח עם בנות מדרשת לינדנבאום והסביר כי "עם ישראל בריא אבל גם פירוד של לבבות וניתוק נפשי זה דבר מאוד חמור במדינה שלנו". השרה שקד: "כאשה אל נשים אני יכולה לומר לכן – השמיים הם הגבול"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/01/18 08:03 טו בשבט התשעח

הרב סדן במדרשה לבנות: "לא מודאג שנגיע למלחמת אחים"
הרב סדן בשיחה עם בנות המדרשה, צילום: שמוליק גברא

מפגש מעניין היה אמש (שלישי) במדרשת או"ת לינדנבאום,כשלרגל השקת ספרו החדש של הרב חיים נבון הגיעו השרה איילת שקד, הרב אלי סדן, הרב אוהד טהרלב ועוד כשהסוגיה הבוערת שעל הפרק הייתה - גיוס בנות לצה"ל.

"אני מבקשת לחזק אתכן שבחרתן ללמוד תורה וגם להתגייס לצבא או לשרת בשירות לאומי ולשרת בתפקידים משמעותיים", אמר שקד במדרשה מבית תורה סטון.

לדבריה, "כאשה אל נשים אני יכולה לומר לכן – השמיים הם הגבול. אתן נכס גדול בכל מקום אליו תבחרו ללכת".

בהמשך היא התייחסה לחוק הפולני שעורר סערה בתחילת השבוע, האוסר להאשים את פולין בשואה ואמרה כי "הניסיון להכחיש את השואה מגלה את משבר האמת ואת חוסר האמון כלפי התרחשויות היסטוריות, בין אם הניסיון הזה נתפס כטירוף מוחלט ובין אם הוא נתפס כאנקדוטה בלבד. בעשרה ביולי 1941 התעוררו יהודי העיירה יֶדוַובּנֶה שבפולין לגיהנום, כשהתושבים הפולנים הגדילו ראש ורצחו את הגברים היהודים, ושרפו חיים את הזקנים, הנשים והטף באסם העיירה. העם היהודי לעולם לא ישכח את האמת המרה הזו, ושום חוק לא יעוות את האמת". 

שקד מעודדת את התלמידות

שקד מעודדת את התלמידותצילום: שמוליק גברא

ראש המכינה בעלי הרב סדן נמנע מלדבר על האיסור שלדעתו ולדעת רבנים נוספים יש בגיוס בנות דתיות לצבא, בטח במוסד שבו כ-90% משרתות בצה"ל, וציין עד כמה חשוב לא להגיע לעימותים קיצוניים בין מחזיקי הדעות השונות.

לדבריו, "מלחמת התרבות השלנו היא על אופייה של המדינה ואופיו של העם. מלחמת דעות עלולה בקלות להיגרר לבוז ולשנאה ומשם קצרה הדרך לפירוד הלבבות ולניתוק הנפשי. אני לא מודאג שנגיע למלחמת אחים, עם ישראל בריא אבל גם פירוד של לבבות וניתוק נפשי זה דבר מאוד חמור במדינה שלנו. דווקא באווירת הלחץ שהרבה מהבנים הולכים לנו לכל מיני מקומות ויש תופעות של 'לייטים' ו'דתיי רצף' הכל בנוי על השאלה הפשוטה באיזה מידה אנו יודעים לבנות עולם פנימי של אמונה, אהבת ה' ויראתו".

הרב חיים נבון, שהוציא לאחרונה ספר בשם 'מכים שורשים' התייחס לנושאו וציין כי "הפוסטמודרניזם מנסה לפרק את העם, את המשפחה ואפילו את הזהות הפרטית של כל אחד מאיתנו. אם אנחנו ניתן לגישה הזו להשתלט עלינו היא תוליד רק הרס וחורבן, ואנו צריכים להתעשת ולחזור לשורשים הבריאים שלנו".

הרב נבון באירוע השקת ספרו

הרב נבון באירוע השקת ספרוצילום: שמוליק גברא

ראש מדרשת לינדנבאום הרב טהרלב ציין את אחדות הרבנים שהתעוררה בנושא השירות המשותף, "זכיתי להיות שותף עם הרב סדן ולשבת עם קבוצת רבני יחד עם הרמטכ"ל ולדון בפקודת השירות המשותף, שיח שזיכה אותנו לשבת יחדיו אנשים ממגזרים שונים ומכיוונים שונים, ובכל זאת מצאנו דברים משותפים רבים, מה שמלמד אותנו ששיח נכון בין הרבנים, ובין הממסד הרבני לחברה בישראל וכמובן לצבא, מייצר דבר גדול".

מנכ"ל אור תורה סטון ינון אחימן התייחס לאירוע בסיומו ואמר: "אני מבקש לברך את הרב חיים נבון עם יציאת ספרו החדש, ומעבר להיות סופר מוכשר גם מדובר במורה אהוב במדרשה. לאור האמירות האחרונות בנוגע לגיוס בנות דתיות לצה"ל אנו עדים שוב לכוחה ועוצמתה הרוחנית  והחינוכית של מדרשת לינדנבאום. שילובן של נשים דתיות בבית המדרש במובן המלא ביותר לצד שירות צבאי משמעותי הינו מקור גאוותנו והינו אחד מאותם שינויים מבורכים אשר היה לרשת הכבוד להוביל, עם הקמת תכנית הדס לפני 20 שנה".

הרב אוהד טהרלב

הרב אוהד טהרלבצילום: שמוליק גברא

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן