הרב נריה ל'כיפה': "רבנים אמרו לנתניהו שהוא פוגע בציבור הדתי"

הרב, שהשתתף בפגישה עם ראש הממשלה, אמר שלצד התמיכה בו הם העלו מצדם גם טענות, "כמו שראש הממשלה דיבר על מגמות עם יד מכוונת נגדו, גם אנחנו אמרנו שיש מגמות נוספות שמטרידות אותנו כמו השבת והשירות המשותף

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/12/17 11:23 ט בטבת התשעח

הרב נריה ל'כיפה': "רבנים אמרו לנתניהו שהוא פוגע בציבור הדתי"
מתיחות חדשה? נתניהו ובנט בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

קבוצת רבנים בכירים מהציונות הדתית נפגשה אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהזמין אותם אליו בקריאה דחופה. אחד מהם, הרב יצחק נריה, סיפר הבוקר (ד') ל'כיפה' על התרשמותו מהמפגש.

בתחילת דבריו ניתח ראש ישיבת 'תורה מציון' ויו"ר קרן אחד לאחד, את הסיבה שבכלל הובילה לפגישה הבהולה מצדו של נתניהו, "אני חושב שראש הממשלה קרא בעקבות העובדה שאנשי ימין, ובתוכם רבנים, הלכו להפגנות המדוברות".

לדבריו, ראש הממשלה "פתאום קלט שגם מימין מתחילים להפגין ושההפגנות השמאל מחלחלות גם לציבור שלנו. לכן הוא רצה להבין כיצד אנחנו רואים את הדברים".

אמש פורסם כי ראש הממשלה זימן אליו לשיחה מספר רבנים כמו הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב מדן, הרב אלי סדן, הרב דוד סתיו והרב נריה. בהודעה שיצאה מטעם לשכת נתניהו נמסר כי הרבנים הביעו בו תמיכה גדולה.

הרב יצחק נריה

הרב יצחק נריהצילום: באדיבות המצלם

במהלך השיחה הציג ראש הממשלה את משנתו בנוגע לאירועי החודשים האחרונים וטען, לפי הרב נריה, כי "מדובר במגמה עם יד מכוונת שנועדה להפיל את שלטונו שלא באמצעות הקלפי. בקרב כלל הרבנים הייתה תמימות דעים שזה אכן מצב ושהוא לא ראוי וכך לא צריכים להתנהל הדברים במדינה".

עם זאת, הוא ציין שגם לרבנים היה מה לומר לראש הממשלה בנושא הזה, "כמו שראש הממשלה דיבר על מגמות עם יד מכוונת גם אנחנו אמרנו לו בצורה נוקבת שיש מגמות נוספות עם יד מכוונת שמטרידות אותנו כמו השבת במרחב הציבור, חלק הבג"צים האחרונים, השירות המשותף ועוד. היה נראה שלפחות לחלק מהדברים הוא הקשיב קשב רב מאחר והיו שם אמירות מאוד חדות ומשמעותיות".

לדבריו, לא על הכל הסכים עמם נתניהו, "היו רבנים שאמרו שראש הממשלה פוגע בבית היהודי ובציבור הדתי לאומי ובהתיישבות. הוא טען שהדברים לא נכונים וניסה להראות לנו כמה הוא פעל למען ההתיישבות. הוא אמר שהיו לו 8 שנים מאוד קשות והבנו למה הוא רומז ומתכוון. הוא אמר שעד שיש סוף סוף גורמים שעוזרים לנו ותומכים בנו, דווקא מבית תוקפים אותו. הוא תהה האם הם לא מבינים שהם עלולים לרסק את הדברים החשובים האלה".

במהלך הפגישה הדגישו הרבנים בפני ראש הממשלה כי הם לא מתכוונים להתערב ולהתבטא בנושאי החקירות, לא נגד נתניהו אך גם לא לטובתו, "הוא אמר שזה מה שהוא רוצה. שיתנו למשטרה לבצע את עבודתה בלי התערבויות חיצוניות", ציין הרב נריה.

לסיום הוא הדגיש כי "אף אחד מהרבנים הוא לא תמים ולא חושב שלא היו אינטרסים בפגישה. היו, אך האינטרסים משותפים ובראשם עומדת טובת מדינת ישראל שמעפילה על כל השיקולים האחרים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן