הרב נהוראי ל'כיפה': "נבוא עם הרבה אהבה לרמטכ"ל, אך גם מתוך דאגה לבנינו ובנותינו"

יו"ר ארגון רבני בית הלל סירב לפרט אלו טענות בדיוק יעלו בפגישת הרבנים עם רא"ל איזנקוט, אך הסביר מדוע הם נדרשו להיפגש שוב, "ישנן בעיות רבות, שלא רק שלא נפתרו מאז הפגישה הקודמת, אלא שהוחרפו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/17 16:50 יח בחשון התשעח

הרב נהוראי ל'כיפה': "נבוא עם הרבה אהבה לרמטכ"ל, אך גם מתוך דאגה לבנינו ובנותינו"
הרמטכ"ל גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90. דובר צה"ל

הערב (שלישי) ייפגש הרמטכ"ל עם מספר רבנים מהציונות הדתית, שישטחו בפניו את בעיות פקודת השירות המשותף שטרם נפתרו מאז פגישתם הקודמת. אחד מהם, יו"ר ארגון רבני בית הלל הרב מאיר נהוראי, מספר ל'כיפה' עם איזה מטען הם הולכים להיכנס ללשכתו של איזנקוט.

"אנחנו לא באים לאיים על הרמטכ"ל", הוא מדגיש מייד בתחילת דבריו ומוסיף כי יבואו "עם הרבה שיקול דעת ובכוונה לנהל שיח". על האיום שנשמע בפגישה המקדימה שערכו, לפיה אם המצב לא ישתנה הם לא ישלחו את תלמידיהם לקורס קצינים, הוא מסייג ואומר כי "בויכוח, כמו בויכוח משפחתי, ישנם משפטים שנפלטים מדם ליבם של האנשים".

לצד הרב נהוראי ישתתפו בפגישה גם ראש ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת הסדר הר עציון הרב יעקב מדן, ראש המכינה בעלי הרב אלי סדן וראש מדרשת לינדנבאום מבית אור תורה סטון הרב אוהד טהרלב.

הרב נהוראי

הרב נהוראיצילום: יחצ

הרב נהוראי מסרב לפרט על מה בדיוק הם הולכים לדבר עם רא"ל איזנקוט, "לדעתי זה לא מנומס לספר על מה נדבר עםהרמטכ"ל עוד לפני שהוא ישמע אותנו בעצמו". עם זאת הוא מספר כי על הנסיבות שהובילו אותם שוב עד לקריה, "קיימת תחושה ואף ידיעה שישנן בעיות רבות, שלא רק שלא נפתרו מאז הפגישה הקודמת, אלא שהוחרפו. הפעם אנחנו נבקש התייחסות ממוקדת יותר ופתרון יסודי לבעיות".

לדבריו, הם יצביעו "על הבעיות שפוגעות הן בחיילים והן בחיילות הדתיות. אנחנו לא מדברים על כך שנשים לא יהיו בצבא, אלא שגם הגברים וגם הנשים ירגישו בנוח עם שירותם. כשאין הפרדה מגדרית זה יכול לפגוע בשני המינים. אנחנו נבוא עם הרבה כבוד, הערכה ואהבה לרמטכ"ל ולצבא, אך גם מתוך דאגה לבנינו ובנותינו".