הרב מלמד חושף: פרשתי מראשות ישיבת הר ברכה

הרב מלמד חשף את הדברים בטורו השבועי כמענה לטענה שהוא אינו מביע מספיק ביקורת מול הממסד. את תואר ראש הישיבה נושא הרב יעקב חביב

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 27/01/16 15:00 יז בשבט התשעו

הרב מלמד חושף: פרשתי מראשות ישיבת הר ברכה
יוסי זליגר / פלאש90, צילום: יוסי זליגר / פלאש90

הרב אליעזר מלמד חושף בטורו השבועי בעיתון 'בשבע' כי פרש מראשות ישיבת הר ברכה כבר כשנה בשל רצונו להביע דעות ביקורתיות נגד המדינה וצה"ל.

הרב משיב בטורו לשאלה: "למה אינך כותב ביקורת על הממסד, וכי רק הנוער המתפרע והתומכים בו הם הבעיה? האם אין בכך ניסיון לרקוד "מה יפית" לפני השליטים כדי למצוא חן בעיניהם?".

הרב מלמד משיב כי דווקא הוא הביע ביקורת רבה נגד הממסד, "בעשרות מאמרים מתחתי ביקורת נוקבת על כל זרועות הממשל והממסד, ממשלה וצבא, משטרה ובתי משפט, פרקליטות ותקשורת, חינוך ותרבות. רק מי שבזדון רוצה להתעלם מהדברים שכתבתי במשך שנים, יכול להטיח בי האשמה כזו. אף שילמתי על כך מחיר".

בנקודה זו חושף הרב מלמד את העובדה שהוא כבר אינו ראש ישיבת הר ברכה, "כאן המקום לספר שלפני כשנה, חודשים אחדים לאחר שמעמד ההסדר הוחזר לישיבת הר ברכה, החלטתי להתפטר מתפקידי כראש ישיבת ההסדר ולתפקד כמי שאחראי על לימוד התורה בלבד, כדי שאוכל להתבטא מתוך חירות בלא חשש שדבריי יפגעו בתלמידי הישיבה החיילים", סיפר הרב והוסיף "אולם כל הביקורת שלי נובעת מתוך יחס בסיסי חיובי, ולכן היא גם מועילה".

מי שנושא היום את התואר ראש ישיבת ההסדר הרב ברכה הוא הרב יעקב חביב. הרב חביב למד בישיבה הגבוהה בקדומים. את שירותו הסדיר עשה כקצין לוחם בגולני ובתפקידו האחרון בסדיר היה מפקד פלוגה בגולני. רב סרן במיל'. בשנת תשנ"ב עבר לגור בהר ברכה והיה ממקימי הישיבה.

בנוסף לתפקידו כראש ישיבה הרב חביב הוא בעל תואר M.A., מרצה בתכנית יחדיו ובמכללת אלומה במרכז האוניברסיטאי באריאל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן