הרב ליאור והרב דרורי למען נתניהו: "מתנגדים לשיח השופך את דמו"

הרבנים, חברי ארגון "דרך אמונה" טענו כי למרות הצורך "שהמערכת הפוליטית תהיה נקייה מרבב", כל עוד שנתניהו לא הורשע, "אסור לדבר על כבוד ראש ממשלת ישראל כל רעה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/02/18 06:54 יב באדר התשעח

הרב ליאור והרב דרורי למען נתניהו: "מתנגדים לשיח השופך את דמו"
מביע תמיכה בנתניהו. הרב ליאור, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

רבני ארגון "דרך אמונה" יצאו היום (שלישי) בקריאת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, לפחות עד שמצבו המשפטי יבורר.

תחת הכותרת "נשיא בעמך לא תאר", כתבו הרבנים בגילוי הדעת כי הם "קוראים לעם ישראל כולו, ולכל אחד ואחת מאיתנו, שלא לעשות עוול לראש ממשלת ישראל טרם הובררו הסוגיות הציבוריות הנוגעות אליו, כדרכה של תורה".

מי שחתום על המסמך הם הרב דב ליאור, הרב צפניה דרורי, הרב חיים שטיינר והרב גדעון פרל שציינו כי "ריבונו של עולם אשר בחר בנו מכל העמים, ועשאנו לממלכת כהנים וגוי קדוש, מצפה מאיתנו להתנהל בצורה ישרה ומלמדת זכות כלפי כל אדם, וודאי על אדם גדול העומד בראש האומה".

לצד זה הם הדגישו כי "ודאי חשוב מאד על פי דרך התורה שהמערכת הפוליטית תהיה נקייה מרבב. ברור איפוא שכל אימת שלא נגמר דינו בדרכים הראויות, אסור לדבר על כבוד ראש ממשלת ישראל כל רעה, שנאמר 'ונשיא בעמך לא תאר'. בברכת התורה ושמירת הלשון".

יו"ר רבני "דרך אמונה", הרב ברוך אפרתי, התייחס לגילוי הדעת ואמר כי "הנקיות המוסרית של הפוליטיקה במדינת ישראל היא ערך חשוב ביותר בראיתה של תורה". עם זאת הוא הוסיף כי "ערך הנקיון הציבורי, ניצב גם הערך של שמירת הלשון, ולימוד זכות על כל אדם, ובייחוד אדם בעל זכויות כה רבות כראש ממשלת ישראל".

לדבריו, "רבני 'דרך אמונה' אינם מקבלים את סגנון השיח הקיים פעמים רבות, בו שופכים את דמו של הנידון ברשות הרבים, עוד טרם הובררו פרטיו על פי דרכי התורה".

עוד הוא אמר כי "אסור שבקשת הנקיות תגרום למשפט שדה חובבני, בכל אדם, וקל וחומר באדם שעומד בראש מדינתנו. אנו נקראים לשמור על קדושת הפה והאוזן, ללמד זכות, ולהרבות באור אהבת חינם לצד התפילה לנקיון מוסרי במערכות הציבוריות".