הרב לאו נגד צהר: קורא לציבור לחזק את הכשרות הממלכתית

על רקע הקמת מיזם הכשרות החדש של הארגון, הרב הראשי לישראל פרסם מכתב שבו הסביר על ערכה של הכשרות הממלכתית, וקרא לציבור להשתתף בשבת ארצית לחיזוקה: "אחד הדברים שנותן משמעות יהודית למדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/18 08:58 כח באדר התשעח

הרב לאו נגד צהר: קורא לציבור לחזק את הכשרות הממלכתית
הרב לאו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, פרסם היום (ה') מכתב שבו קרא להצטרף לשבת הארצית בנושא הרבנות הראשית והכשרות הממלכתית. המכתב התפרסם על רקע הקמת מיזם הכשרות החדש של ארגון צהר.

במכתב מסביר הרב על ערכה של הכשרות הממלכתית: "מערכת הכשרות הממלכתית תחת אחריותה של הרבנות הראשית לישראל היא אחד מהדברים שנותן משמעות יהודית למדינת ישראל. ישנם שמדגישים כל בעיה שקיימת ומתעלמים מהאור הגדול, מהעשייה הברוכה היומיומית של אלפי אנשי הכשרות בארץ".

בהמשך מלין הרב לאו על המאבק הקשה שמתנהל בארץ על כל דבר שבקדושה, ועל השפעתם גם על גופים מתוך המחנה: "לצערי אנו מנהלים מאבק קשה על כל דבר שבקדושה בארץ ישראל, מי שמגמתו להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, ולהפריד את מדינת ישראל כמדינה יהודית.

"צר לי שהם השפיעו גם על גופים מתוך המחנה שלא השכילו להבין את ההשלכה שיש למעשיהם", לקראת סיום מברך הרב על התגובות מכל עבר ש"נותנות לי כוח להמשיך להמשיך את יעודה של הרבנות הראשית כפי שנקבע ע"י מחולליה ובראשם מרן הגראי"ה קוק זצ"ל".


להורדת הקובץ

מכתבו של הרב לאו התפרסם לקראת שבת ההסברה הארצית שתתקיים בשבת הקרובה, פרשת ויקרא, בשיתוף הארגונים  חותם, כושרות, ליב"ה והתנועה למדינה יהודית. 

במהלך השבת יעסקו יותר מ-200 רבנים בנושא הכשרות בקרב קהילותיהם, ביניהם הרב שמואל אליהו, הרב יוסף צבי רימון, הרב שמעון כהן, הרב יחזקאל קופלד, הרב בן ציון אלגאזי, הרב מנחם בורשטיין, הרב דוד דודקביץ ואחרים. "הרבנים ידרשו בערכה של הרבנות הראשית והכשרות הממלכתית במדינה והחשיבות לשמור עליהם בדרכו של הרב קוק, ולא לפלג ולפגוע בהם", אמרו מארגני השבת.