הרב לאו לנציב כבאות והצלה: "ניתן לשלב בין ההלכה לפעילות הארגון"

הרב הראשי לישראל מתערב במשבר הדת בשירות כבאות והצלה. במכתב ששיגר לרב טפסר דדי שמחי הוא כתב כי כל גופי הביטחון בישראל פועלים במסגרת ההלכה וכי "אין שום סיבה ששירותי כבאות והצלה יהיו חריגים בפעילות זו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/06/17 16:34 כז בסיון התשעז

הרב לאו לנציב כבאות והצלה: "ניתן לשלב בין ההלכה לפעילות הארגון"
הרב דוד לאו, צילום: פלאש 90. יעקב כהן

על רקע התפטרותו של רב כבאות והצלה, שיגר היום (רביעי) הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, מכתב לנציב כבאות והצלה בו קבל על התנהלותו בהיבט הדתי-הלכתי בארגון עליו הוא מפקד.

"הרב בני פרל, הוא כתב, "הודיעני על התפטרותו". לדברי הרב לאו, הסיבה להתפטרות היא העבודה שהרב המתפטר סירב לקחת אחריות על "תחום ענייני שמירת הדת ברשות לכבאות והצלה".

כתוצאה מתלונותיו של הרב פרל, לפיהן יש פגיעה וחוסר התחשבות בצרכיהם של לוחמי האש הדתיים, כתב הרב לאו לרב טפסר דדי שמחי, כי למרות שהוא מוקיר את פועלו, מניסיונו "ניתן לשלב גם את ענייני ההלכה במסגרת הפעילות".

לטענתו, כל הגופים האמונים על בטחון תושבי ישראל פועלים ברוח ההלכה "ואין שום סיבה ששירותי כבאות והצלה יהיו חריגים בפעילות זו". לסיום כתב הרב לאו כי הוא ישמח להיפגש עם שמחי "בהקדם על מנת ליצור תשתית בו תפעל הרשות לכיבוי והצלה בשיתוף עם הרבנות הראשית לישראל ותיתן מענה ראוי לדברים אלו, זאת במגמה לשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל".