הרב לאו בכנס בנושא תקיפה מינית: "זה קיים בבתים שלא היינו מעלים על דעתנו"

הרב הראשי השתתף בכנס של מרכז 'תהל' ורבני ברקאי וקיווה שנושא הפגיעות המיניות במגזרים הדתי והחרדי לא יושתק עוד, "מעבר לדלתות הסגורות עלולים להיתקל במצבים קשים ונוראיים של הורים שלא מתנהגים כהורים. במשך שנים הנושא לא דובר. במשך שנים הייתה תחושה שלי זה לא יקרה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/11/17 12:56 י בכסלו התשעח

הרב לאו בכנס בנושא תקיפה מינית: "זה קיים בבתים שלא היינו מעלים על דעתנו"
"יש הורים שלא מתנהגים כהורים". הרב לאו בכנס, צילום: מרכז תהל

בכנס של ארגון 'תהל', שנערך אתמול (שני) בשיתוף מרכז רבני ברקאי בירושלים בנושא אלימות והתעללות מינית במגזרים הדתי והחרדי, אמר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו כי אי אפשר יותר לטאטא את הבעיות בתחום מתחת לשטיח.

"המציאות היא שזה קיים בכל רבדי החברה, גם בבתים שלא היינו מעלים על דעתנו שזה עלול לקרות", אמר הרב והוסיף כי "מעבר לדלתות הסגורות עלולים להיתקל במצבים קשים ונוראיים של הורים שלא מתנהגים כהורים. של אב שלא מתנהג כאב, של אמא ששותקת ולא יכולה לתת את התמיכה הראויה".

לדבריו, "בית דין הוא אביהם של יתומים גם כשההורים שלהם בחיים. כאשר ההורים לא מתנהגים כפי שהורים צריכים להתנהג". הרב התייחס לתופעות ההשתקה וקיווה שהן שייכות לעבר, "אני כבר לא אומר בואו נהיה כנים, אלא, בואו נביע הערכה לעובדה שהכנס מתקיים והנושא כבר מדובר, כי במשך שנים הוא לא דובר. במשך שנים הייתה תחושה שלי זה לא יקרה, אצלנו זה לא יקרה".

בכנס, המאורגן ע"י 'תהל - מרכז הסיוע לנשים וילדים דתיים' השתתפו אתמול למעלה מ-600 הורים, רבנים ואנשי מקצוע, דתיים וחרדים והוא צפוי להימשך גם היום המלון קראון פלאז'ה בירושלים.

מנכ"ל מכון חרוב פרופ' אשר בן אריה, מי שייסד את החברה הבינלאומית למדידת מצב הילד (ISCI) והיה סמנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, הציג בכנס נתונים בנוגע להתעללות בילדים, "אחד מכל חמישה ילדים בישראל סובל מהתעללות או הזנחה". לדבריו, "התעללות לא בהכרח הכוונה להתעללות מינית".

בן אריה שיבח את החברה החרדית בנוגע ליחסה המשתפר כלפי תופעות התעלללות מינית בילדים, "ישנו שינוי מבורך לאחרונה באוכלוסיה החרדית והדתית בהכרה בהתעללות מינית. לציבור החרדי קל יותר להתמקד בתופעת הפגיעה המינית בילדים ויש עליה כבר קונצנזוס".

דבי גרוס בכנס

דבי גרוס בכנסצילום: מרכז תהל

לצד זה הוא טען כי בתחומים אחרים הדרך עוד ארוכה, "נושא ההתעללות הפיזית והנפשית עדיין לא נמצא בשיח וממילא לא מטופל כראוי ואלה מרבית המקרים". לדעתו, הפיתרון המרכזי הוא עבודה מאומצת למניעת התופעות, "חייבים לעבוד על מניעה. אנחנו יודעים לזהות את נפגעי ההתעללות, אנחנו יודעים לטפל במי שכבר נפגע. אבל למנוע את ההתעללות אנחנו לא יודעים. אין שום מחקר טוב שעשו על זה. הגיע הזמן".

מנהלת 'תהל' ומארגנת הכנס, דבי גרוס, ביקשה להתייחס ולהדגיש את הצד החינוכי שבפעולות המניעה, "אסור לנו להישאר עם #metoo, אנחנו צריכים לעשות משהו. לא מספיק רק לדבר צריך ללמוד וללמד את הילדים שלנו לזהות סיכונים, לדעת איך להגיב נכון ועם מי לדבר במקרה שהם נתונים במצוקה כלשהי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן