הרב יעקב אריאל: "בלי רבנות זה לא כשר"

בעקבות הקמת מערך כשרות אלטרנטיבית של ארגון רבני צהר, טוענים בארגון חותם כי הוא אינו חוקי ומזהירים מפני "השלכותיו ההרסניות" של המהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/18 10:44 יא באדר התשעח

הרב יעקב אריאל: "בלי רבנות זה לא כשר"
הרב יעקב אריאל, צילום: גילי צרפתי

בארגון חותם אומרים היום (ב'): "מצער לראות שהתעסקותם של ארגון צהר הינה בבחינת מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. אנו נתקלים היום בעוד ניסיון של צהר להחריב את היהדות הממלכתית של המדינה, ולהחליש בכל דרך את הרבנות הראשית.

חשוב להבין, כשרות שאינה ממלכתית משמעותה הונאת כשרות בקנה מידה שלא היה כדוגמתו, כל גוף יוכל להדפיס תעודת כשרות ולהציע פייק כשרות תוך ניצול חוסר ההבנה של הצרכן הממוצע בנושא כשרות"

בחותם הנסמכים על עמדת הרבנים קוראים לציבור שלא ליפול להונאה ולא לצרוך שום מוצר שאינו תחת כשרות הרבנות הראשית:  "אנו קוראים לצרוך רק מזון כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל ולא ליפול לניסיונות הונאה בכשרות"

מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי אופיר סופר את הארגון וקורא לחדול מלנסות להחליש את מערך הכשרות הקיים במדינת ישראל: "נסיון ארגון רבני צהר להקמת מערך כשרות הינו סכנה גדולה. הן ביחסי הון כשרות שנוצרים, והן ביחס לחוסר שליטה רגולטורי ועקיפה של החוק. אנו במפלגה נפעל בכל דרך לחזק את מוסד הרבנות הראשית ולהמשיך לשפר את מערך הכשרות. נפעל כנגד כל גוף שדרכו היא הרס הרבנות הראשית".

במרכז ליב"ה לא מתרגשים מהמיזם החדש של ארגון צוהר ואומרים: "עוד ניסיון מצער לפרק את הרבנות הראשית. ארגון צוהר ממשיכים בדרכם המיואשת, המבטאת יאוש מהיהדות הממלכתית במדינה ויאוש מהרבנות הראשית. לאחר אלפיים שנות גלות בהם ענייני היהדות היו "שירותי דת" פרטיים של קהילות מקומיות הקים הרב קוק זצ"ל את הרבנות הראשית שהיא הגוף האמון על שמירה וחיזוק היהדות של המדינה ושל המערכות הלאומיות בישראל.


"החבירה המוזרה בין צוהר לארגון השגחה פרטית שחלק מראשיו, כפי שחשפנו בעבר (בקישור הזה), הם סוכני שינוי מוצהרים לשינוי אופייה היהודי של מדינת ישראל, מדליקה תמרור אזהרה בקרב כל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו.

"אין ספק כי מיזם ההשגחה של צוהר נועד בראש ובראשונה לפגוע במעמדה של מערכת הכשרות הממלכתית, מהלך כזה עומד בסתירה מוחלטת לערכי הציונות הדתית וגם אם הוא נובע מתוך רצון לתקן קלקולים הקיימים במערכת, הוא פסול ובלתי מתקבל על הדעת".

בארגון "כושרות" אמרו: "בשבוע בו כולנו נקרא במגילת אסתר על עם "מְפֻזָּ֤ר וּמְפֹרָד֙ בֵּ֣ין הָֽעַמִּ֔ים" מצער לשמוע על פילוג נוסף בציבור הישראלי, ע"י פתיחת גוף כשרות נוסף ומתבדל מהכשרות הממלכתית הנהוגה במדינת ישראל מאז הקמתה. 

"הקמת הרבנות הראשית ע"י הרב קוק זצ"ל, ומיסוד מערך כשרות ממלכתי והלכתי, היו אחד מפועליו העיקריות של הרב קוק זצ"ל, ועל תלמידיו להיות אמונים על מציאת דרכים ופתרונות לקיום מדינה יהודית על פי ההלכה בכל רבדיה. 

"הקמת גוף כשרות נבדל מעכבת הלכה למעשה  את תיקון מערכת הכשרות של הרבנות הראשית, שטעונה ארגון מחדש, כח אדם , תקציבים ותיקוני חקיקה מתאימים. אנו קוראים לכל מי שכשרות חשובה לו: 'לך כנוס את כל היהודים', לא לתת חלק בהמשך פילוג והתבדלות, ולטכס עצה יחד לתקן את המערכת הממלכתית כך שעם אחד יוכל לאכול בכשרות אחת!"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן