הרב יוסף: "הרפורמים והקונסרבטיבים מכניסים גויים וההתבוללות שמשמידה רוחנית את העם היהודי"

הרב הראשי הספרדי משוכנע שביטול מתווה הכותל וההחלטה על קידום חוק הגיור רק יתרמו לעם ישראל, "יש להילחם בכל תוקף, בכל נסיון פשרה". מרכז ליב"ה: "חלק מאותם מנהיגים שמאיימים בימים האחרונים על מדינת ישראל, פועלים כבר זמן רב נגדה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/06/17 17:01 ג בתמוז התשעז

הרב יוסף: "הרפורמים והקונסרבטיבים מכניסים גויים וההתבוללות שמשמידה רוחנית את העם היהודי"
בעד ביטול מתווה הכותל ונגד הרפורמים. הרב יוסף, צילום: פלאש 90. שלומי כהן

⁠⁠⁠⁠⁠בזרם החרדי והדתי שמרני לא מתרגשים מקרע אפשרי עם התנועה הרפורמית. אחת מהטענות היא, שמתן דריסת רגל לזרמים שאינם אורתודוקסים מביאים להתבוללות. כך טען הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בשיחה עם דיינים.

הרב יוסף התייחס לניסיונות הפשרה בכותל ולנושא הגיורים הפרטיים ואמר כי "יש להילחם בכל תוקף, בכל נסיון פשרה שמשמעותו הכרה מכל סוג שהוא בגיורים פרטיים שלא באמצעות מערך הגיור הממלכתי. לא לצורך נישואין ולא לצורך התאזרחות והכרה לפי חוק השבות".

לטענתו, "נסיונותיהם של התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות להכניס בדלת האחורית גויים לעם ישראל ולהביא עלינו את ההתבוללות שכבר גרמו ביהדות העולם לא יצלחו".

הרב הראשי הספרדי סבר כי "על מדינת ישראל, מדינתו היחידה של העם היהודי לשמר את שלמותו של העם ולהילחם בכל תוקף בתופעת ההתבוללות שמביאה בסופו של דבר להשמדתו הרוחנית של העם היהודי". לסיום הוא אמר כי הוא לחזק "את ידיהם של שרי הממשלה וחברי הכנסת שעומדים על המשמר ונלחמים בכל תוקף למען שלמות ואחדות עם ישראל".

חלק מהרפורמים משתייכים לשמאל הרדיקלי?

חלק מהרפורמים משתייכים לשמאל הרדיקלי?צילום: פלאש 90. אבי סולטן

במרכז ליב"ה ניסו להפריך את הטיעונים לפיהם ביטול מתווה הכותל עלול להוביל למשבר חמור עם יהודי העולם. לטענתם, חלק לא מבוטל מהגופים הלא אורתודוקסים גם כך פועלים נגד ישראל. "מדו"ח שמכון ליב"ה הוציאו לפני מספר חודשים", הם אמרו, "עולה כי ישנו קשר הדוק וחם בין תנועות ליברליות ורפורמיות בעולם ובין ארגוני שמאל רדיקלי המנסים לפגוע במדינה וכל זאת תחת מסווה של "שומרי משפט- רבנים לזכויות אדם".

לדבריהם, הארגון מונה בעיקר רבנים רפורמים וקונסרבטיבים המשתייכים לשמאל הקיצוני שפועל פעם אחר פעם נגד ישראל,ל רבות מתן לגיטימציה לחרמות. "יש לציין כי אותו ארגון תופס מקום מרכזי מאוד בקרב הקהילה הרפורמית בישראל. כ- 35% מהקהילות הרפורמיות בישראל מונהגות על ידי רבנים ורבות החברים ב'רבנים למען זכויות אדם', ביניהם אף פעילים בכירים בארגון".

עוד נמסר ממרכז ליב"ה כי "ברצוננו להזכיר שחלק מאותם מנהיגים שמאיימים בימים האחרונים על מדינת ישראל, פועלים כבר זמן רב נגדה. הם תמכו בהסכם הגרעין עם איראן, פועלים להקמת מדינה פלסטינית, פעלו נגד נשיא ארה"ב הנבחר טראמפ ועוד. אין ספק שרוב מוחלט של יהודי ארה"ב ימשיך להישאר נאמן למדינת ישראל ולא מטיל תנאים וספקות לאהבה זו".

לסיום הם אמרו כי הם "מחזקים את ידי ראש הממשלה והשרים בקבלת ההחלטה החשובה המבטאת את רצונו של רוב העם היהודי ותביא לאחדות וחיזוק מדינת ישראל".