הרב יובל שרלו: "הקוד האתי אינו נכון ומסוכן מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/17 10:57 י בתמוז התשעז

הרב יובל שרלו: "הקוד האתי אינו נכון ומסוכן מאוד"
הרב יובל שרלו, צילום: יחצ

הדיון הסוער על הקוד האתי לאקמיה שחובר על ידי פרופ' אסא כשר ביוזמתו של שר החינוך נפתלי בנט, כבר די נרגע מבחינה ציבורית אבל הרב יובל שרלו במהלך כנס שהתקיים במרכז האתיקה בירושלים יצא בחריפות כנגד הקוד ובעיקר החד צדדיות בחיבורו.

הרב שרלו מנהל תחום אתיקה ודתות, המרכז לאתיקה בירושלים וראש ישיבת אמי"ת אורות שאול, במהלך כנס שעסק בקוד האתי שחיבר פרופ' כשר אמר: "הקוד האתי הנוכחי הוא אינו נכון ומסוכן מאוד, אני מציע לדחות מכל וכל בשל הדרך שבה הקוד נעשה וגם בגלל תוכנו".

את ביסוס דבריו בנושא שלילת הקוד האתי, ערך הרב שרלו באמצעות אנלוגיה בין מרצים באקדמיה לבין רבנים בישיבות על כוחם להשפיע על תלמידים, כשהוא מוסיף ושואל, האם אנחנו(הרבנים) הצלחנו בעולם הרבני לא לנצל את הכוח שיש בידינו, כמו מרצים?

בהמשך לדבריו בכנס התייחס לחשיבותו של קוד אתי בכל מוסד וזאת בתנאי שכתיבתו תתבצע על ידי "מישהו מבפנים" ורק הוא יכול ליצור קוד אתי, והוסיף כי: "קוד אתי לא יכול להיות "מונחת" מלמעלה. הקוד יוצר בעתיות מכיוון אחר ומביא לטשטוש בין פוליטיקה לנושאים פוליטיים". את הרצאתו חתם בדברים "המבחן הגדול הוא למנוע את סכנות השימוש בכוח לרעה אצל מרצים ורבנים".

 

הכנס התקיים במרכז האתיקה בירושלים, משכנות שאננים שעסק בקוד האתי באקדמיה ובפוליטיקה בהשתתפות אנשי אקדמיה, דניאל מילוא, מנהל המרכז לאתיקה ופרופ' משה נגבי, יו"ר מועצת המרכז לאתיקה בירושלים, האוניברסיטה העברית פרופ' רבקה כהן, נשיאת אוני' בן גוריון, פרופ' אשר כהן, ראש החוג לתקשורת בבר אילן, פרופ' אברהם דיסקין, ראש בית הספר למנהל, ממשל ומשפט במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. פרופ' למשפטים, נשיאת האגודה הישראלית לחברה ומשפט, מיכל טמיר.