הרב טהרלב על הרב אליהו: "מאד צורם שהוא קורא למלחמה ברמטכ"ל"

"יש תחושה שיש לחץ גדול באוויר, הרבנים שמדברים נמצאים בחרדה גדולה שהם מאבדים את כוחם בציבור", ניתח ראש המדרשה לבנות וציין כי "הבנות הדתיות מצביעות ברגליים ולמעשה הרבנים משיגים בדיוק את הדבר ההפוך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/02/18 09:16 טז בשבט התשעח

הרב טהרלב על הרב אליהו:  "מאד צורם שהוא קורא למלחמה ברמטכ"ל"
הרב אוהד טהרלב, צילום: שמוליק גברא

הרב אוהד טהרלב תקף הבוקר (חמישי) את הרב שמואל אליהו ואמר כי דבריו בגנות הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, מבטאים חרדה ולא חלק מדרך התורה.

"מאד צורם לאוזן שרב עיר קורא למלחמה באדם רב זכויות כמו הרמטכ"ל. לא כך דרכה של תורה", הוא אמר והוסיף כי "הרמטכ"ל עושה לילות כימים למען בטחונה של מדינת ישראל, ולמען כך שכל חלקי עם ישראל יוכלו לשרת בצבא".

עוד הוא ציין כי "על תלמידי חכמים להרבות שלום בעולם גם במאבקים בתחום הציבורי. יש תחושה שיש לחץ גדול באוויר, הרבנים שמדברים נמצאים בחרדה גדולה שהם מאבדים את כוחם בציבור, ולכן אומרים את המשפטים הלא מבוססים האלו".

הרב שמואל אליהו בכנס

הרב שמואל אליהו בכנסצילום: יחצ

אתמול אמר הרב אליהו בפאנל 'שעלים' בכנס העולמי למשפט עברי כי "הרמטכ"ל צריך להבין שחבל שנמתח ונמתח ונמתח בסוף ייקרע. יש פה מלחמה, ובמלחמה הזאת אפשר לנצח וצריך לנצח. אנחנו לא פטורים מהצורך להילחם וצריך לדעת - התלמידים בידיים שלנו - לא שלהם. גם הבנות מהאולפנות שלנו".

לדברי ראש המדרשה מבית רשת אור תורה סטון, "כל פעם שמגיע הזמן שבנות צריכות להחליט לאן דרכן, יוצאות כל מיני קריאות נגד השירות בצבא, אבל הבנות הדתיות מצביעות ברגליים ולמעשה הרבנים משיגים בדיוק את הדבר ההפוך. הראיה לכך שהמובחרות מהבנות הדתיות צובאות על המדרשות השונות שלהן תוכניות מסודרות עם הצבא. כך גם ההרשמה למדרשת או"ת לינדנבאום כבר נסגרה, ולמעלה מ-100 בנות יתחילו בשנה הבאה ללמוד תורה ולהכין עצמן מבחינה תורנית ועמוקה לתרום לעם ישראל בשירותן הצבאי". 

לסיום הוא ביקש לחזק "את הבנות הדתיות הבוחרות להתגייס ובתוכן את מאות תלמידותינו שמשרתות בצה"ל, אשר מקיימות מצווה גדולה ומוכיחות שהמציאות חזקה מכל דמיון או אמירה מפוחדת. אני ממשיך לחזק  את ידי ראשי מערכת הביטחון ובראשם הרמטכ"ל, על מאמציהם הרבים לאפשר לכל חלקי עם ישראל לשרת בצבא על פי אמונתם ודתם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן