הרב טאו: אי אפשר להחליף את הגמרא בכישופים

הרב טאו הבהיר לתלמידי ישיבת הר המור את עמדתו בנושא הרב מהצפון בצורה חד משמעית: "יש היום נבואות שקר. זו תרבות שלמה של נהירה אחרי מאגיות וכישופים וטלפתיה. איפה שמענו דבר כזה?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/07/15 10:47 כה בתמוז התשעה

הרב טאו: אי אפשר להחליף את הגמרא בכישופים
דוברות, צילום: דוברות

"כתוב שיש נביא שקר ויש נביא אמת. צריך לדעת שנביא שקר יהיו גם לעתיד לבוא. כתוב שאדם יפחד להתנבא בגלל שתהיה סלידה מנביאי שקר", כך מסר הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור, באמצעות ר"מ הישיבה הרב דוד ג'יאמי, בשיעור לתלמידים, את עמדתו באשר לסוגיית הרב מהצפון.

הרב טאו הוקיע בכל קנה מידה את פעילותו של הרב מהצפון, ואמר עליו דברים חריפים. "נביאי שקר היו ויהיו. זה לא דבר פשוט ולא קשה להתבלבל וללכת אחריהם. יש כוחות ויש אנשים שיודעים לומר דברים כאלו ואחרים. זה לא קשור לקדושה וליראת שמים ויש גם גויים כאלו. אחד כזה, גם כשהוא מדבר בקדושה, הוא נביא שקר".

הרב טאו הביא את דברי הרמב"ם שקבע כי ניתן להבדיל בין נביא שקר ונביא אמת על ידי שתי בדיקות: נביא אמת מואס בתענוגים, ובעיקר בחטא המישוש ובתאוות המשגל. "קבע ההשגחה שיגלו אותם בדבר הזה. כך, אדם כזה שמתפאר בעליות עליונות, בשמות הקודש ובמלאכים, יורידו אותו למצב הכי שפל", אמר הרב ג'יאמי בשם הרב טאו, כשהוא מציין כי אחד הספרים החשובים ביותר בנושא הזה הוא הספר 'באישון לילה' של הרב שלמה אבינר.

"הרמב"ם אומר שקבעה ההשגחה העליונה חוק לגלות את נביאי השקר ויגלו אותם בתאוות המישוש. אחד שמתפאר בעליות עליונות ושמות הקודש והמלאכים יורידו אותו למצב הכי שפל".

"יש היום נבואות שקר. זו תרבות שלמה של נהירה אחרי מאגיות וכישופים וטלפתיה", מוסיף הרב ג'יאמי ומצטט את הרב טאו. "את כל זה מכניסים בתוך הקודש ובתוך בתי המדרש. איפה שמענו דבר כזה? מה זה ישיבה שלומדים כוונות האר"י בשיעור א'? אנשים אומרים שכל ההחלטות הטובות שלהם הם קיבלו מבן אדם. איפה נשמע דבר כזה? אין דבר כזה ביהדות. זה דורש ניקיון וטהרה. צריך לטהר את הארץ מהדברים האלה. מיליונים הולכים ברחבי העולם אחרי ההבל והריק הזה".

"זה שיש עכשיו שבר והציבור מרוסק והציבור הדתי לאומי בהלם זה בשביל ללמוד עוד קומה של תורה. אי אפשר להחליף תוספות בכישופים. יש סדרים איך מתעלים. זו תורה? ברוך השם שזה קרה. שיש ניפוץ של הדבר הזה. ניפוץ של האלילים האלו", נאמר עוד בשמו של הרב טאו, והרב ג'אמי הוסיף בשם עצמו: "אחד כזה היה הולך למיר היו מקשיבים לו? למה אצלנו הולכים לדבר כזה? כי אנחנו ריקים מתורה ואלוקים אמיתיים. הקב"ה הביא לנו את הדבר הזה כדי לטהר את המוחות. לומר להפסיק ללכת אחרי מאגיות וכישופים. זה לא בונה יראת שמים ולא תורה. מה שבונה תורה זה שקידת התורה. אין לדבר תחליף. עכשיו יש שבר אבל השבר הזה הוא על מנת לבנות תורה יותר גדולה".

הרב ג'יאמי הוסיף וענה על שאלות התלמידים שלא בשם הרב טאו, על כך שגם הרב מרדכי אליהו היה נחשב בעל מופתים. "הרב אליהו לא הקים ישיבה לקבלה, לא לימד קבלה ברבים, לא עשה מופתים כל היום ואמר שיש לו רוח הקודש, לא ביטל זיווגים בגלל שמות. זה תלמידים משובשים. מישהו שמע מופת שעשה הרב עובדיה? המופת שלו הוא שהוא למד. יש מופתים של הרב אליהו, שהוא למד עם הנר מתחת לשולחן. זה שהוא כתב גט בגיל 28 זה מופת. מזה צריך ללמוד. הרב מהצפון הוא נבל ונביא שקר".

האזינו לדברים

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/712201536633.mp3[/embed]

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן