הרב חיים ברוך ל'כיפה': "השינוי האמיתי תלוי ברמטכ"ל"

הרב, שהיה חלק מהשיח של הציונות הדתית עם צה"ל, ציין כי "יש בפרופיל הנוכחי של הפקודה פוטנציאל לשינוי טוב", אך הוסיף כי "אם כל מג"ד יעשה מה שהוא רוצה אז לא ישתנה כלום". הרב נהוראי: "נעשו שינויים שהם משמעותיים. הדגשנו בפני דובר צה"ל את הצורך להוריד את זה לשטח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/12/17 15:51 כד בכסלו התשעח

הרב חיים ברוך ל'כיפה': "השינוי האמיתי תלוי ברמטכ"ל"
הרמטכ"ל גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

הרבנים שהיו אחראים על הדו שיח בין הציונות הדתית לרמטכ"ל ובכירי הצבא אומרים היום (ג'), על רקע פרסום השינויים בפקודת השירות המשותף, כי יש פוטנציאל לשינוי חיובי אך הדבר תלוי ביכולת של רא"ל איזנקוט להוריד את הדברים לשטח.

"אנחנו מאוד מעריכים את הרמטכ"ל על ההקשבה הכנה והצרכים של החייל והקצין הדתי בצה"ל", אמר  יו"ר ארגון רבני בית הלל, הרב מאיר נהוראי ל'כיפה'. לדבריו, " נעשו שינויים שהם משמעותיים שמאפשרים לנו לחיות בשלום עם הפקודה ובמיוחד בסעיף הקצין הדתי".

לצד זה הוא הוסיף כי "אחד הדברים החשובים זו רוח המפקד. ככל שהפקודה לא תרד לשטח אז היא תישאר באוויר וצריך לשים על זה עכשיו דגש". הרב נהוראי לקח היום חלק בפגישה עם דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, ולדבריו גם לו הם השמיעו דברים ברוח דומה, "הדגשנו בפניו את הצורך להוריד את זה לשטח ושהמפקדים יכירו יותר את עולמם של החיילים הדתיים".

הרב נהוראי

הרב נהוראיצילום: יחצ

ראש מכינת עצמונה ומי שגם נכח בפגישה עם תא"ל מנליס, הרב חיים ברוך, ציין גם הוא שעל הנייר הדברים נראים טוב אך יש עוד צורך לבחון את המציאות, "צריך לראות איך זה יתבצע בשטח. זה דף אם זה לא יוביל לשינוי ואם מה שהרמטכ"ל אמר לא יוביל לשינוי אז אין לזה משמעות".

עוד הוא אמר כי "איזנקוט אמר לקצינים בכירים שהוא רוצה לוודא שהפקודה והשינויים מטמעים וזה מצוין, אבל אם כל מג"ד יעשה מה שהוא רוצה אז לא ישתנה כלום. יש בפרופיל הנוכחי של הפקודה פוטנציאל לשינוי טוב אני מקווה שזה יצליח וזה תלוי ברמטכ"ל בסגנו ובדובר צה"ל". 

"אני יוצא נגד כל אלה שמדברים בגנותו של הרמטכ"ל וטוענים שהוא לא מקשיב", הדגיש הרב נהוראי שטען כי "מעלילים עליו דברים שהם לא לעניין. הרמטכ"ל נכנס תפקיד למציאות מסויימת והוא מנסה לתמרן ברגישות. עושים לו עוול. בנוסף לכך הוא ביקש לציין את חלקו הגדול של הרבצ"ר, תא"ל הרב אייל קרים, בשינויים שהוכנסו בפקודה, "הרבצ"ר ובכלל הרבנות הצבאית עושים עבודת קודש, אך מכיוון שהוא לא יכול להתראיין הציבור לא מודע לזה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן