הרב הראשי זועם: ינזוף במפרסם 'הרשימה השחורה' של הרבנים בחו"ל

עוזרו של הרב לאו כתב בשמו כי "הרב הראשי נדהם לגלות רשימה זו" וביקש ממנכ"ל הרבנות לנזוף במנהל מחלקת אישות וגיור ברבנות הראשית שאחראי לפרסום הרשימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/17 17:31 טו בתמוז התשעז

הרב הראשי זועם: ינזוף במפרסם 'הרשימה השחורה' של הרבנים בחו"ל
הרב דוד לאו, צילום: פלאש 90. יעקב כהן

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו זועם על פרסום "רשימה שחורה" של 160 רבנים מחו''ל שאינם מוכרים על ידי הרבנות הראשית בכל הנוגע לנושאים של בירור יהדות ומעמד אישי.

הרשימה כוללת רבנים אורתודוקסיים מוכרים שהוסכמו לרבנות על ידי גדולי ישראל.

הרב לאו הורה למנכ''ל הרבנות הראשית משה דגן לזמן לבירור ולנזוף במנהל מחלקת אישות וגיור ברבנות הראשית שאחראי לפרסום הרשימה.

עוזרו של הרב לאו כתב למנכ''ל הרבנות כי "הרב הראשי נדהם לגלות רשימה זו. הדברים נעשו לא על דעת הרב וללא הסכמתו. איך קורה שיוצאת רשימה לאור העולם מבלי לעדכן את הרב לא ברשימה ולא בעצם פרסומה?''.

''להזכירך,,, כתב העוזר בשמו של הרב לאו, "הרב הקים צוות מטעם מועצת הרבנות הראשית בשיתוף עם חבר דייני ביה''ד הגדול שדן בתבחינים להכרה ברבני חו''ל לגבי גיור, מעמד אישי, גיטין וכו'. מסקנות הוועדה אמורות לעלות לדיון בפני מועצת הרבנות הראשית לאישור. מי אם כן הרכיב ואישר רשימה שלא על פי החלטה המועצה?''.

עוזרו של הרב לאו הדגיש במכתבו, ''תוצאת המעשה הינה חמורה ביותר. ראשית לא יתכן שפקיד ברבנות הראשית יחליט על דעת עצמו לפרסם איזו רבנות מאושרת ואיזו לא. שנית, אין צורך להכביר במילים על ההשלכה החמורה והפגיעה הקשה ברבנים מסוימים, ובעיקר ברבנות הראשית לישראל''.

כאמור, הרב הראשי מבקש ממנכ''ל הרבנות לזמן את מנהל המחלקה לבירור יסודי, ''לבדוק כיצד הוא עשה דבר כזה על דעת עצמו, לנזוף בו ולטפל בתופעה זו בכל חומרתה''.

נזכיר כי מוקדם יותר היום פרסמנו שבעקבות עתירה של מכון 'עתים' פרסמה הרבנות את שמות הרבנים מחו"ל שהיא לא מכירה בגיוריהם. מרביתם רפורמים או קונסרבטיבים, אך יש ביניהם גם לא מעט אורתודקסים כמו רב הקהילה לשעבר של איוונקה טראמפ ומקורבו של ראש ממשלת קנדה