הרב דרוקמן על דברי הרבנים: "תקלה"

זקן רבני הציונות מתח ביקורת על קריאותיהם של הרב אבינר והרב אליהו בנוגע לצה"ל, "איזו מחשבה זו לא להתגייס לצבא? זה לא הצבא של הצאר ניקולאי". על איזנקוט הוא אמר כי "אין לו עניין לפגוע בחיילים הדתיים. אני נותן בו אמון מלא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/01/18 19:53 א בשבט התשעח

הרב דרוקמן על דברי הרבנים: "תקלה"
הרב חיים דרוקמן, צילום: יעקב כהן/פלאש 90

אחד מבכירי רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, התייחס לאמירותיהם של הרב שלמה אבינר והרב שמואל אליהו בנוגע לגיוס לצה"ל.

"איזו מחשבה זו לא להתגייס לצבא?", הוא תהה בראיון ל'ישראל היום'. את דברי הרב אבינר, לפיהם יש להתגייס ליחידות קרביות וחרדיות או להשהות את הגיוס הוא כינה כ"תקלה".

בנוסף הוא כיוון את דבריו לאמירתו של הרב שמואל אליהו, שקרא לראש הממשלה לפטר את הרמטכ"ל בטענה שהצבא מידרדר ומקדם אג'נדות שונות בתקופתו. "הייתה הידברות עם הצבא ותיקנו את העניין שמי שלא רוצה לשרת בגדוד מעורב לא יחויב לעשות זאת", המשיך ראש ישיבות אולפנות וישיבות בני עקיבא בדברי הסנגוריה שלו על צה"ל.

"חבל שהדברים לא בוררו לפני שנאמרו". הוא אמר בנימת ביקורת על שני הרבנים וטען כי "לא השתנה שום דבר בתוך הצבא ממה שהיה. זה נקבע בהידברות עם הרמטכ"ל".

עוד הוא אמר כי "זה לא הצבא של הצאר ניקולאי, זה הצבא שלנו. כולנו צריכים להתגייס מתוך מוטיבציה גדולה. להיאבק לקחת חלק ביחידות הכי קרביות. נפגשתי עם הרמטכ"ל אין לו עניין לפגוע בחיילים הדתיים. אני נותן בו אמון מלא".