הרב דוב ליאור: "מתנגד לרעיון העוועים של צהר"

במכתב תמיכה לרבנים הראשיים, הביע רבה לשעבר של קריית ארבע מחאה על פתיחת מיזם הכשרות החדש. לדבריו, מדובר ב"נעיצת חרב בליבה של הרבנות, שהיא ליבם של ישראל"

חדשות כיפה דויד ליבנה 11/03/18 14:59 כד באדר התשעח

הרב דוב ליאור: "מתנגד לרעיון העוועים של צהר"
הרב ליאור, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

רבה הראשי לשעבר של קריית ארבע, הרב דוב ליאור, שלח היום (א') מכתב לרבנים הראשיים לישראל שבו הביע תמיכה נחרצת ברבנות הראשית, וכינה את מיזם הכשרות הפרטי של צהר "נעיצת חרב בליבה של הרבנות, שהיא ליבם של ישראל".

"הנני מצטרף למחאה הגדולה נגד רעיון העוועים של ארגון צהר להקים כשרות אלטרנטיבית ולמרוד בסמכות הבלעדית של הרבנות הראשית מיסודם של גאוני עולם ובראשם הרב קוק זצ"ל", כתב הרב ליאור.

לדבריו, "בזמנו ראה הרב קוק צורך להקים רבנות ראשית שתטפל במערך הכשרות, הנישואין הגרות והמשפט, בין היתר כדי לבלום את ניסיון נעיצת הציפורניים של הרפורמים ודומיהם ביהדות ובארץ ישראל. 

מצער שמי שמחשיבים את עצמם תלמידיו, וחלקם מכהנים במשרות מטעם הרבנות, מנסים לנעוץ חרב בליבה של הרבנות שהיא ליבם של כל ישראל, ולפתוח פתח לרפורמים בנושאים כה מהותיים ורגישים". בסיום המכתב הביע הרב ליאור תקווה כי "אותם אנשים יחזרו בהם במהרה מדרך לא ראויה זו". 

בתוך כך, במהלך היום התכנסו זקני רבני הציונות הדתית לפגישה עם עם הרב הראשי הרב דוד לאו, שמתקיימת על רקע הקמת מיזם הכשרות החדש של צהר והחזית שהציגו רבנים שונים לאורך השבועיים האחרונים, נגד הקמת גוף כשרות פרטי, ולחיזוק הרבנות הראשית ומועצת הרבנות הראשית. 

בין המשתתפים נמצאים הרב זלמן מלמד, הרב חיים דרוקמן, נשיא צהר לשעבר הרב יעקב אריאל, והרב צפניה דרורי.

במרכז ליב"ה התייחסו לפגישת הרבנים, ואמרו: "מערך הכשרות הפרטי של צהר זכה בשבועיים האחרונים לגינויים מכל קצות רבני הציונות הדתית, כולל רבנים החברים בארגון שנים רבות. זקני הרבנים שטרחו ובאו כעת לחזק את הרה"ר ואת העומד בראש מועצת הרבנות מזכירים לנו שוב את החשיבות של רבנות ראשית אחת, בדרך שהתווה לנו מרן הרב קוק זצ"ל, שהקים את הרבנות להיות הגוף האמון על שמירת וחיזוק היהדות של המדינה ושל המערכות הלאומיות, אחרי 2000 שנות גלות בהם ענייני היהדות היו 'שירותי דת' פרטיים.

"הברכות שזכה להם ארגון צהר עם הקמת המיזם, מיזהר הס וענת הופמן, עד מיקי גיצין ואבי גבאי, מראות כמה 'תורם' המהלך הנוכחי להרס וחורבן הרבנות הראשית. אנו קוראים לארגון צהר - הצטרפו לעמדת רבני הציונות הדתית לפעול לא מתוך ייאוש להרס הרבנות הראשית, אלא לתיקון ושדרוג המערכות הקיימות".