הרב אריאל על הרב ריסקין בנושא הלהט"ב: "טועה טעות חמורה"

רב העיר רמת גן ונשיא מכון 'חותם' מתייחס במסמך הלכתי לאמירה של הרב ריסקין כי הומו פטור כיון שנחשב אנוס וכתב: "מי שמנסה להקל עליהם בטענת אונס - טועה ומטעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/17 11:02 ב באלול התשעז

הרב אריאל על הרב ריסקין בנושא הלהט"ב: "טועה טעות חמורה"
הרב יעקב אריאל, צילום: גילי צרפתי

לפני כשבועיים עורר הרב ריסקין סערה קטנה כשאמר בראיון למקור ראשון "אנחנו לא יכולים להתיר מה שהתורה אוסרת". עם זאת , הוא הפתיע כשאמר כי "מצד שני 'אונס רחמנא פטריה'- התורה פטרה את האנוס מן החיובים הנובעים ממה שעשה".

הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן ונשיא פורום 'חותם', מגיב לראשונה על דבריו של הרב שלמה ריסקין, רבה של אפרת, בנוגע למעמדם ההלכתי של הלהט"בים.

בתשובה שהעניק לאנשי 'חותם', והגיעה לידי 'בשבע', כתב הרב אריאל כי יש לקרב ולהבין את המצוקה של הסובלים מנטיות הפוכות. "חייהם אינם קלים, ובמצבם הנוכחי לא יכולים להקים משפחה תקנית". הרב הדגיש כי  "יש לסייע להם הן ממונית והן נפשית להיחלץ מהמצב אליו נקלעו, שלא באשמתם".

עוד קבע הרב אריאל כי יש להסביר להם בדרעי נועם שה'גאווה' בנטייתם מזיקה להם: "יש להסביר להם בדרכי נועם שהנפת דגל החריגה בגאווה לא מסייעת להם להיחלץ ממצוקתם. אדרבה, היא רק מערימה עליה קשיים".

בהמשך המכתב, הוא מתייחס כאמור לקביעתו של הרב ריסקין ודוחה אותה מכל וכל: "מי שמנסה להקל עליהם בטענת אונס - טועה ומטעה. הוא רק מוסיף קושי על קשייהם, ונועל בפניהם את דרך הריפוי. מי שפוטר תועבה בטענת אונס טועה טעות חמורה, כי לדבריו כל מי שאין לו אישה ויצרו תוקפו לעבור על איסור עריות הוא "אנוס" כביכול, וכן כל פושע העובר עברה וקשה לו להיגמל ממנה יטען שהוא "אנוס"".