הרב סדן במתקפה על בנט והבית היהודי: "מצרפי הבדואים למפלגה ינסו להחליף את השם לבית הישראלי"

ראש המכינה בעלי לא אוהב את הכיוון אליו מושך יו"ר הבית היהודי את המפלגה ואומר כי "יש בתוכנו חברים אשר עובדת היותנו מיעוט מלחיצה אותם והם מחפשים קיצורי דרך כדי להשפיע מהר יותר". לדבריו, "אסור למכור את העתיד בעד נזיד עדשים של מספר מנדטים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/09/17 01:28 יז באלול התשעז

הרב סדן במתקפה על בנט והבית היהודי: "מצרפי הבדואים למפלגה ינסו להחליף את השם לבית הישראלי"
הרב אלי סדן, צילום: תקשורת ודוברות דינה אברמסון 

ראש המכינה בעלי, הרב אלי סדן, מותח ביקורת חריפה על הקו שמתווה שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. במאמר שפורסם הבוקר (שישי) ב'מקור ראשון' הוא טוען כי מדובר בניסיונות לקיצורי דרך שעלולים להרוס את עתיד הציונות הדתית.

בפתח המאמר הוא מציין כי בישראל ישנן שתי קבוציות עיקריות. אלה שמגלים נאמנות גדולה לתורה ומצוותיה, אך מתנגדים למוסדות המדינה, קרי רוב הציבור החרדי, ואילו הקבוצה השניה מורכבת מאנשי הציונות שמאמינים בכל ליבם במדינה אך הם אינם מעמידים את עולם התורה בראש מעייניהם.

לדבריו, הציונות הדתית היא הגורם היחיד שמשלב בהצלחה בין השניים, אך היא מצויה במיעוט מה שגורר לדבריו ניסיונות לטשטוש עולם הערכים שלה מצד נציגיה בכנסת. "יש בתוכנו חברים אשר עובדת היותנו מיעוט מלחיצה אותם והם מחפשים קיצורי דרך כדי להשפיע מהר יותר".

לדבריו, להרחבת השורות במפלגה עלולה להיות מחיר כבד, "צירוף מועמדים אשר יכניסו את דעתם האישית – החילונית לשיח הפנים מפלגתי, כשהם- בצדק -דורשים להרים ידם בכנסת על פי מצפונם האישי, יטשטש את אופייה של המפלגה, ובוודאות יגרום לפיצול ופרישה של חלקים נכבדים מהציונות הדתית". על כן הוא אומר כי "אסור בשום פנים ואופן לטשטש את תפיסת עולמנו, ובודאי שאסור להוריד אותה מהמפה הפוליטית על ידי הפיכת הבית היהודי למפלגה כללית מעין ליכוד ב', או התחיה".

בדרך לפילוג? בנט ואריאל

בדרך לפילוג? בנט ואריאלצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

דברי הרב סדן מגיעים על רקע הפרסומים אודות כוונתו של שר החינוך להיפטר מהסמן הימני במפלגה, קרי האיחוד הלאומי. לטענתו, "הנציגים אשר צריכים לקבל החלטות איך להוביל את המפלגה, גם חברי המרכז וגם חברי הסיעה בכנסת, צריכים להיות אך ורק אנשים שיש להם הזדהות ונאמנות גמורה לאידיאל שהזכרתי".

אחד ממיסדי המכינה בעלי הדגיש כי למרות שהוא אינו "יודע אם זמנה קצר או ממושך, אך ברור לי בתקופה זו אסור לנו להתבלבל, אסור לנו להיכנע ללחצי ההווה ולמכור את העתיד הגדול בעד נזיד עדשים של מספר מנדטים".

הרב סדן התייחס לא רק להשפת העולם לפיה יש לצרף מומדים שאינם דתיים לבית היהודי, אלא גם לח"כים דתיים שמבקשים להשתלב ברשימות שאינן דתיתות באופן מובהק, "יש כאלה המצטרפים למפלגות גדולות מתוך תקווה ששם תהיה להם השפעה משמעותית יותר על מה שקורה במדינה, ומאידך יש כאלו הרוצים לצרף נציגים חילוניים למפלגת הציונות הדתית בכנסת כדי לטשטש את זהותה הדתית ועל ידי כן להפוך למפלגה גדולה יותר, אולי אפילו מפלגת שלטון ועל ידי זה להשיג השפעה גדולה יותר על מה שקורה במדינה!".

לשיטתו, "לאלו גם לאלו יש כוונות טובות, אך לדעתי הם טועים, כיוון שהם, מסיבות פרגמטיות, נוטשים את האידאה של הציונות הדתית. כיום אני מבין עד כמה מסוכן היה שינוי השם ממפלגה דתית-לאומית לבית היהודי. אני חושש שהעוסקים כיום בצירוף בדואים למפלגה ינסו להחליף את השם לבית הישראלי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן