הרב אליהו: "מי שלא נותן יד ליו"ש - ההיסטוריה לא תסלח לו"

רב העיר צפת הגיע למאהל המחאה של ראשי המועצות והמשפחות השכולות מיו"ש ואמר כי זה "כואב להיות במקום שצריך לשבות רעב מול בית ראש הממשלה בשביל דברים כל-כך פשוטים כמו  חיים וביטחון". שביתת הרעב של המוחים נכנסה ליומה השלישי

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/11/17 10:00 יז בחשון התשעח

הרב אליהו: "מי שלא נותן יד ליו"ש - ההיסטוריה לא תסלח לו"
הרב אליהו וראשי הרשויות, צילום: דוברות מועצה אזורית שומרון

מחאת ראשי הרשויות ביו"ש והמשפחות השכולות נגד נתניהו נמשכת. הבוקר (ב') הגיע למאהל שובתי הרעב מול בית ראש הממשלה בירושלים רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, שאמר כי "מי שלא נותן יד ליו"ש - ההיסטוריה לא תסלח לו".

"אני מתרגש להיות כאן במקום שלדעתי נמצאים גיבורי האומה"  אמר הרב והוסיף: "כואב להיות במקום שצריך לשבות רעב מול בית ראש הממשלה בשביל דברים כל-כך פשוטים כמו  חיים וביטחון. להתיישבות בארץ ישראל מגיע יחס יותר מכובד".

הרב אליהו הוסיף כי הוא מאמין שבסופו של דבר מקור התקציב יימצא והכספים יועברו לרווחת התושבים, "ראש הממשלה יודע שעיקר הכח שלו הוא מהציבור  שעוסק בבניין הארץ לעומת ציבור אחר אשר תוקף אותו בלי שום רחמים". לדבריו, על נתניהו להיות "אמיץ ולעשות מה שהוא מאמין בו ויתן ביטחון לתושבי יהודה ושומרון. הגיע הזמן לקיים ואני בטוח שראש הממשלה רוצה לקיים, זהו הגענו לקו האדום". 

שלשום החלו המשפחות השכולות בשביתת רעב עד שראש הממשלה יעביר את הכספים שהבטיח לשיפור התשתיות ביו"ש, לרבות סלילת הכבישים העוקפים. אתמול הצטרפו לשביתת הרעב גם ראשי הרשויות וח"כ אורן חזן שהדגיש כי הוא עושה זאת על אף מצבו הבריאותי.

ראש מועצת בית אריה אבי נעים, הודה לרב אליהו על ביקורו ואמר כי "הרבנים והמשפחות השכולות הם אלה הנותנים את הכח להמשיך במאבק". לדבריו, "המאבק הזה הוא על ארץ ישראל ובמאבק הזה אנחנו נחושים לנצח, אנו יודעים שראש הממשלה איתנו אך נידרש לעבור מדיבורים למעשים, אדוני ראש הממשלה עזור לנו ולמשפחתנו להגיע בבטחה הביתה".