הרב אליהו: הצבא שייך לאבא של ליברמן?

לדבריו מדובר במלחמה בין הציונות הדתית לצה"ל. והרמטכ"ל צריך להבין שחבל שנמתח ונמתח ונמתח בסוף יקרע

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/18 19:37 טו בשבט התשעח

הרב אליהו: הצבא שייך לאבא של ליברמן?
הרב שמואל אליהו, צילום: יחצ נבו כץ

בכנס העולמי למשפט עברי המשיך הרב שמואל אליהו בביקורתו החריפה כנגד הרמטכ"ל וראשי צה"ל. הרב אליהו כינה את דברי שר הבטחון חוצפה ואמר שהוא מתנהג כאילו הצבא של אבא שלו. הוא אף הוסיף כי דברי דובר צה"ל הם שקר ובוז לציונות הדתית, וכי מתנהלת מלחמה בין הציונות הדתית ובין צה"ל.

"כרגע האידיאל בצה"ל הוא שתי דמויות על מגדריות. שיוויון מלא בין המינים. אין הבדל- זה היעד." אמר הרב אליהו בכנס. "הרכבת הזו דוהרת אך אפשר לעצור את הרכבת הדוהרת הזאת. הצבא שייך לאבא של ליברמן? מה זה החוצפה הזאת? אתה תסתום לנו את הפה? אנחנו נעמוד מול הרכבת הדוהרת!".

לדברי הרב אליהו בתחילת התהליך הצבא הכריז כי לא יוריד דבר מהיעילות הצבאית, אך לבסוף מדובר בשורה של הקלות צבאיות בכדי להכשיר את שרות הנשים. "אלוהים ברא אותנו שונים. יש מסמך צבאי שגם אומר זאת" הכריז הרב אליהו.

"אמרו לי בחוגים חרדיים "אם ככה הצבא מתנהג אליכם ומבזה אתכם תגידו ביי שלום! תחסמו צמתים וזהו." אם צהל יחלש ב30 אחוז של הציונות הדתית-זה מחיר שאף אחד לא מוכן לקחת על ראשו, אך  כמה ניתן להתעלם מהמציאות ולמתוח את החבל? הרמטכ"ל צריך להבין שחבל שנמתח ונמתח ונמתח בסוף יקרע. ראיתם איך דובר צה"ל משקר ובז לדתיים. אומר דברים שלא היו ולא נבראו על גיוסי בנות דתיות לצה"ל- כך ליבסקינד פרסם. יש פה מלחמה, ובמלחמה הזאת אפשר לנצח וצריך לנצח אנחנו לא פטורים מהצורך להלחם וצריך לדעת -התלמידים ביידים שלנו – לא שלהם. גם הבנות מהאולפנות שלנו. צריך לפעול בכל המישורים. רק בישראל וצפון קוריאה יש חובת גיוס נשים. ראש אכ"א  אמר שהוא לא ענין צבאי אלא ערכי . צריך להלחם בסתימת הפיות חושבים שנעמוד מהצד שכל זה קורה. אני קורא לכל אחד מכם טלפון אישי לנפתלי בנט ולמחות על המצב" סיכם הרב אליהו.

הרב ניסימי, יו"ר רשת שעלים, אמר באירוע כי  "הכינוס לא בא לחזק את הרב שמואל אליהו אלא הרב אליהו בא ומחזק אותנו. העם איתנו וכדאי שהתקשורת תבין את זה. המאבק פה על הרוח ואנחנו מחזקים את המסורת והיהדות".

עוד באותו הכינוס התפרסם מכתב עליו חתומים למעלה ממאה רבנים, בניהם גם רבניים צבאיים במילואים, בו הם מוחים על היחס של שר הביטחון לרבנים.


להורדת הקובץ