הרבנית נגן על גיוס בנות: "האם הן מוכנות לאתגר הזה? התשובה היא לא"

ראש מכינת צהלי הסבירה כי דתיות רבות שמתגייסות חוות משבר רוחני לאחר השחרור. לדבריה, האשמה מוטלת על מערכת החינוך, "הצבא הוא לא שד מטורף, כמו שמנסים להגיד להן. הן יסתדרו בצבא, אבל אם לא יהיו מוכנות וישקיעו בצד הדתי שלהן, המשבר יבוא אחרי זה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/02/18 15:18 טז בשבט התשעח

הרבנית נגן על גיוס בנות: "האם הן מוכנות לאתגר הזה? התשובה היא לא"
ללא הכנה ראויה יהיו משברים. הרבנית נגן, צילום: מכינת צהלי

ראש מכינת צהלי המכינה בנות לשירות צבאי, הרבנית מיכל נגן, שוחחה השבוע עם הורים לתלמידי החמ"ד בגבעת שמואל והזהירה כי במצב הקיים הבנות הדתיות שמתגייסות חוות משבר רוחני לאחר השחרור. 

"כשאני שואלת את הבנות למה הן רוצות להתגייס", אמרה הרבנית כפי שפורסם היום (חמישי) ב'מצב הרוח', "הן עונות שהן רוצות לצאת מהבועה".

לדבריה, "השאלה היא האם הן מוכנות לאתגר הזה? התשובה היא לא. גם אם במהלך הצבא שמירת המצוות מתחזקת, המשבר מגיע אחר כך".

בהמשך היא ציינה כי "אנחנו בתוך מהלך אדיר של שינוי בתפיסה העצמית של הנשים הצעירות בציבור הדתי. אם היום אנחנו מדברים על אחת מכל שלוש בוגרות החינוך הדתי שמתגייסות לצה"ל, הצפי של צה"ל הוא שבעוד חמש שנים יהיה חצי".

משתתפי יום ההוקרה לחיילות הדתיות

תמונת ארכיון. יום ההוקרה לחיילות הדתיותצילום: דוברות

עם זאת, היא טענה שמערכת החינוך לא עוסקת בהכנה והכוונה ראויה של הבנות לקראת הגיוס, "מתוך 2000 בנות שמתגייסות רק כ-600 בנות הולכות ללמוד קודם במסגרות".לטענתה, "הבנות לא מוכנות עדיין לצבא מלימודי התיכון. הן חייבות ללמוד עוד כדי לחזק את הצד הדתי שבהן".

בהתייחס לקריאות רבנים שונים נגד גיוס הבנות לצה"ל היא אמרה כי "הצבא הוא לא שד מטורף שיבלע אותן, כמו שמנסים להגיד להן. הן יסתדרו בצבא, אבל אם לא יהיו מוכנות וישקיעו בצד הדתי שלהן, המשבר יבוא אחרי זה".

בתוך פורסם היום ב'כיפה' כי משרד החינוך על סף אישורים אחרונים להסדרת נושא תקצוב הכנת בנות החמ"ד לקראת שירותן בצה"ל  בעדכון ששלחה המדינה לבג"ץ, על רקע עתירה בנושא, נכתב כי מבחני תמיכת משרד החינוך "בפעילות לא פורמלית למתן מידע הכוונה וליווי לתלמידות החינוך הדתי בנוגע לאפשרות השירות הסדיר בצה"ל...אושרה על ידי הגורמים הרלוונטים במשרד המשפטים".

לצד זה ביקשה המדינה ארכה של 14 יום "לתיקון מסוים" לפני שהשר נפתלי בנט יחתום ויאשר סופית את המהלך.