הרבנים סדן ולוינשטיין: "כוחות ליברלים עויינים אותנו"

בעקבות סערת הרב קלנר, ראשי המכינה בעלי תקפו בחריפות את התקשורת וגורמים נוספים על "תלישת משפטים מניפולטיבית מתוך שיעורים". לדבריהם, "נאבק בכל עוז ותוקף אמיתתנו נגד הניסיון לסתום את פיות רבנינו בבית המדרש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/02/18 12:04 ל בשבט התשעח

הרבנים סדן ולוינשטיין: "כוחות ליברלים עויינים אותנו"
הרב אלי סדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראשי המכינה בעלי "בני דוד", הרב אלי סדן והרב יגאל לוינשטיין, פרסמו היום (חמישי) גילוי דעת חריף כנגד "תלישת משפטים מניפולטיבית מתוך שיעורים" של כלי התקשורת. זאת כתגובה לסערה האחרונה שעוררו דברי הרב יוסף קלנר.

"מוסדות בני דוד שחנכו ומחנכים מזה  30 שנה אלפי תלמידים ותלמידות, בוגרים ובוגרות, לאהבת התורה והעם, המדינה והארץ", כתבו השניים, "נקלעו שלא בטובתם, באחרונה, לסערות תקשורתיות של חורשי רעה ומזימה".

לדבריהם, "תלמידינו נטועים עמוק מזה עשרות שנים בעשייה ביטחונית במוסד, בשב"כ ובצה"ל , ומוסרים את נפשם על תקומת ישראל ובטחונה. לצידם, בוגרים ובוגרות רבים שהם לנו תפארת, המשרתים את מדינת ישראל במערכות החינוך וההתיישבות , הכלכלה, המשפט והמגזר הציבורי. כולם כולם, ינקו ויונקים מתורת בני דוד הרואה במדינתנו הקדושה ובעמנו הנבחר, ביטוי מוחשי לראשית צמיחת גאולתנו.

"ראשי מוסדות בני דוד , הרבנים והמורים, התלמידים והתלמידות, הבוגרים והבוגרות, אמונים ונאמנים, מחנכים ומתחנכים, מחוייבים ומכירים בכבודו של כל יהודי באשר הוא ולמקומה המיוחד והנעלה של האישה, אם הבנים ואבן הראשה של המשפחה היהודית. הדברים ידועים ומוכרים לכל מי שבא בשערינו, או הכיר מי מבוגרינו, תלמידינו או רבנינו".

הרבנים קבלו על מה שנראה להם כטקטיקה תקשורתית לנגח את מפעלם, "לצערנו הרב, באחרונה התפתחה לה פרקטיקה של תלישת משפטים מניפולטיבית מתוך שיעורים שנאמרו בין כותלי בית המדרש והפיכתם לאייטם חדשותי, נטול הקשר ורקע מתאים. הדברים מגיעים לכדי השחרת פנינו ועיוות דמותנו, עד כי אין אנו מכירים כלל את דמותנו המוצגת בתקשורת".

בהמשך הם הודו כי חלק מהדברים לא היו ראויים שייאמרו, "אמת, בחוכמה שלאחר מעשה , אין ספק שהיו משפטים ואמירות שנאמרו בקונטקסט של שיעור תורני באוהלה של תורה שלא היה נכון לומר אותם. חלקם שגויים בתוכנם וחלקם לא מכובדים בסגנונם וחבל שנאמרו. אין זו דרכנו ואין זו תורתנו".

הרב יוסף קלנר

הרב יוסף קלנרצילום: באדיבות המצלם

עם זאת, הם הדגישו כי לא יסכימו שיחסמו אותם מלהתבטא, "נאבק בכל עוז ותוקף אמיתתנו נגד הניסיון לסתום את פיות רבנינו בבית המדרש ולהפוך את מוסדות בני דוד לשק החבטות של הכוחות הליברליים, העויינים את המהפכה הרוחנית והמעשית שמוסדותינו מחוללים. קצה נפשנו במרדף הנבזי של גורמים תקשורתיים וסייעניהם, אחר חלקי משפטים וקטעי שיעורים שנאמרו במוסדות בני דוד והפיכתם לקרדום להכות בנו. לא נגמגם ולא נתנצל. את הזהירות בה אנו מחויבים בניסוח דברינו נעשה מתוך הבנה פנימית שלנו ולא מכיוון שחורשי רעה, אורבים לנו".

 עוד כתבו הרבנים כי "מוסדות בני דוד יוסיפו להתייצב בחזית ובקו הראשון בכל נושא וכל תחום למען האומה. מהתגייסות לביטחון ישראל ועד מאבק על דמותה היהודית של מדינת ישראל. נעמוד עמידה תקיפה מול תופעות המבקשות לטשטש אמיתות ידועות. לא ניתן לגיטימציה לשום תופעה המנוגדת לדרכה של תורה ומסורת עמנו".

לסיום ציינו הרבנים סדן ולוינשטיין כי "מוסדות בני דוד מחויבים לבניין עמנו ומולדתנו. נעשה זאת באהבה ורגישות כלפי כל אחד ואחת. לא נרתע ולא נהסס לעמוד על אמיתה של תורה. תלמידינו ובוגרינו היקרים יוסיפו קומה לבניין ישראל בעוז וכבוד".          
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן