הרבנות הראשית נגד בג"ץ: "חבל שהליברליות פוגעת קשות בשבת"

מועצת הרבנות דנו בהחלטת שופטי בית המשפט וטענו כי "העובדה שהחלטת השופטים נקבעה על פי אורח חייהם מבטאת יותר מכל שאין זה נושא למשפט אלא שאלה של השקפת עולם". לדבריהם, "ההחלטה היא מדרון תלול לפגיעה בקדושת השבת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/10/17 17:18 י בחשון התשעח

הרבנות הראשית נגד בג"ץ: "חבל שהליברליות פוגעת קשות בשבת"
חברי מועצת הרבנות בישיבה, צילום: דוברות הרבנות הראשית

הרבנות הראשית הגיבה הערב (ב') לראשונה על פסיקת בג"ץ בנושא פתיחת המרכולים בשבת ותקפו את השופטים כל כך שהם אחראיים לפגיעה "בקדושת השבת".

"חבל שהליברליות פוגעת קשות באחת מסמליה המרכזיים של היהדות ובחברה בישראל", נכתב בהודעת מועצת הרבנות הראשית. לדברי חברי המועצה, "העובדה שהחלטת השופטים נקבעה על פי אורח חייהם מבטאת יותר מכל שאין זה נושא למשפט אלא שאלה של השקפת עולם".

בדיון השתתף הפעם הרב הראשי לישראל לשעבר, ואביו של הרב הראשי הנוכחי, הרב ישראל מאיר לאו. הרב סקר בפני מועצת הרבנות את ניסיונו האישי במאבק על השבת הציבורית בישראל הן כרב ראשי והו כרבה של העיר תל אביב.

הרבנים לאו והרב יוסף

הרבנים לאו והרב יוסףצילום: דוברות הרבנות הראשית

עוד אמרו ברבנות כי "ההחלטה היא מדרון תלול לפגיעה בקדושת השבת בכל הארץ. מייסדי המדינה הבינו את החשיבות וערך השבת וחבל שהליברליות פוגעת קשות באחת מסמליה המרכזיים של היהדות ובחברה בישראל - הנפגעת מהחלטת הבג"ץ". לדבריהם, "השבת – אות ברית בין הבורא לעמו, היא אחד הביטויים לייחודו של עם ישראל, להעמיד צרכים מול ערכים זו אינה שאלה משפטית".

בסיום ההחלטה נכתב כי "המועצה קוראת לממשלת ישראל ולכל נציגי הציבור וחברי הכנסת שהשבת יקרה לליבם, לפעול  ולחוקק חוקים שישמרו את כבוד הדגל היהודי מדורות – שבת קודש". מועצת הרבנות הראשית אף הסמיכה את רב העיר ירושלים אריה שטרן ואת רב העיר באר שבע יהודה דרעי ליזום הידברות עם כל רבני ישראל, במטרה לגבש צעדי מחאה משותפים.