הרבנות הראשית לרב מצגר: מתכוונים לשלול ממך את תואר "הרב"

לפני חצי שנה אמרו ברבנות הראשית בתגובה לפניית 'כיפה' כי לא יחלו בתהליך לפני שתוגש תלונה לוועדת המשמעת. אתמול התברר כי במכתב ששיגרו ברבנות לפרקליטו של הרב, נכתב כי היא "שוקלת את ביטול תעודת הכשירות שניתנו לו" וכי עליו להשיב בתוך 21 יום על השימוע נגדו

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/17 08:16 ז באלול התשעז

הרבנות הראשית לרב מצגר: מתכוונים לשלול ממך את תואר "הרב"
ישלל ממנו תואר הרב? הרב מצגר, צילום: פלאש 90. רועי אלימה

הרבנות הראשית מתכוונת לשלול מהרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, את התואר "רב". כך פורסם אמש (שני) על ידי יאיר שרקי מחדשות 2.

לפי הדיווח הרבנות פנתה לפרקליטו של הרב מצגר, שהורשע בקבלת שוחד, עבירת מרמה והעלמת מס, וכתבה כי "שוקלת את ביטול תעודת הכשירות שניתנו לו לכהונת רב שכונה, רב מושב ורב עיר ואת ביטול האישור שניתן לו לעריכת חופות וקידושין מטעם הרבנות הראשית".

לרב מצגר ניתנו 21 יום להשיב בכתב לשימוע, זאת מאחר ולפני כשלושה חודשים הוא החל לרצותשלוש שנות מאסר וחצי בכלא מעשיהו, כפי שנחתם בעסקת הטיעון עימו.

כבר לפני כחצי שנה אמרו ברבנות הראשית בתשובה ל'כיפה' כי סוגית שלילת תוארו של הרב מצגר לא תידון כל עוד לא תוגש תלונה לוועדת המשמעת. עם זאת, לאחר שהתנועה לאיכות השלטון הרימה את הכפפה והגישה תלונה בנושא הרבנות החלה לפעול בעניין.

יש לציין כי לפני ארבע שנים, כשהרב יונה מצגר כיהן כרב הראשי לישראל נקבע תקדים ברבנות הראשית. בהחלטה ראשונה מסוגה נקבע שהרב יהודה רוזיליו, שכיהן כרב המושב ברוש והורשע על פי הודאתו בגניבת ספרי תורה מבית הכנסת של היישוב, לא יוכל עוד לעסוק ברבנות. הרב מצגר, שכיהן בזמנו כרב ראשי, אמר כי "רב שסרח איננו עובר רק על איסור הלכתי, מוסרי או ערכי אלא הדבר עלול לסכן את המשך כהונתו או מעמדו כרב בישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן