הקרב על המסגדים: חוק המואזין חוזר

הצעת החוק שקידומה נעצר תחזור למסלול החקיקה לאחר שיוזמיה סיכמו על מתווה חדש ומחמיר. ח"כ יוגב: "חוק חשוב ומוסרי, ליהודים וערבים כאחד". ח"כ אליטוב: "למאות אלפי אזרחים ישראלים הגרים בשכונות המעורבות מגיע לישון בשקט"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/02/18 07:03 ה באדר התשעח

הקרב על המסגדים: חוק המואזין חוזר
תמונת ארכיון של מסגד, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

חוק המואזין, שנועד להגביל את שעות פעילות ועוצמת הכורזים במסגדים אשר עורר התנגדות גם בקואליצה, יחזור למסלול החקיקה. כל סוכם אמש (שני) על ידי יוזמי ההצעה

מציעי החוק, חברי הכנסת רוברט אילטוב מישראל ביתנו  ומוטי יוגב מהבית היהודי, פנו לשרים גלעד ארדן וזאב אלקין על מנת למצוא מתווה מוסכם שיאפשר את קידומו.

לאחר דין ודברים שנמשך כשבועיים, עם השר לביטחון הפנין והשר להגנת הסביבה, הוחלט כי ההצעה תקודם בתנאי שתמלא אחר 2 דברים. הקנס בגין הפרת הוראת החוק לא יפחת מסכום של 10,000 ש"ח ובנוסף, לגורם האוכף תהיה סמכות מפורשת להחרים את מערכות ההגברה במקומות בהן בוצעה הפרה של החוק.

החוק, שעבר בקריאה טרומית לפני כשנה, נתקל בהתנגדויות רבות מצד חברי האופוזיציה וחברי הרשימה המשותפת שטענו כי מדובר בחוק גזעני. בנוסף, גם בקואליציה היו מי שאיימו כי לא יצביעו בעדו כדוגמת חלק מחברי הסיעות החרדיות.

ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגבצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ אילטוב בירך על ההסכמות ואמר כי "הגיע הזמן שנסדיר אחת ולתמיד את סוגיית מערכות הכריזה במסגדים, בכל העולם לרבות במדינות ערב הנושא מוסדר בחוק ואין שום סיבה שישראל תהיה שונה בעניין הזה. למאות אלפי אזרחים ישראלים הגרים בשכונות המעורבות מגיע לישון בשקט".

היוזם שני של הצעת החוק, ח"כ יוגב הוסיף כי התיקון לחוק "יובא לדיון בוועדת החוקה של הכנסת לשם העלאתו לקריאה ראשונה במליאת הכנסת". לדבריו, "זהו חוק חשוב ומוסרי, ליהודים וערבים כאחד המבקשים לישון את שנתם בשקט. אנו שמחים על הכוונה לקדם את הצעת החוק למען אזרחי מדינת ישראל, ומצפים לקידומה בהקדם האפשרי".

עוד הוא ציין כי הוא ואליטוב קיבלו "פניות רבות, מיהודים וערבים, המבקשים לקדם את החוק. לפני כמאה שנים לא היו רמקולים, ואין כל סיבה שקריאה לתפילה תפריע את מנוחתם של אנשים בשעות לילה מאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות".