הקלטות חשפו: סיכומי החרדים עם נתניהו

במהלך כנס סגור של איחוד הצלה, נשמע ח"כ משה גפני מספר על הסבת מאות פקחים גויים שיאכפו את שמירת השבת במרחב הציבורי. בהמשך פירט על שיחה עם רה"מ ערב אישור תקציב המדינה, שהביאה לביטול הקיצוץ לחרדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/18 09:06 כט בטבת התשעח

הקלטות חשפו: סיכומי החרדים עם נתניהו
משה גפני, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הקלטות שבהן נשמע ח"כ משה גפני מיהדות התורה חשפו את כוונת חברי הכנסת החרדים לקדם מסלול אכיפה מוגבר לפיקוח על שמירת השבת במרחב הציבורי. בהקלטות, שפורסמו לראשונה ב"כיכר השבת" והגיעו לידי חדשות 2, נשמע גפני מספר לבאי כנס סגור של איחוד הצלה על הסיכומים שאליהם הגיע עם ראש הממשלה בנושא השבת ועל השינוי בסטטוס קוו, שאחד מהם הוא הסבת פקחים גויים לפיקוח על שמירת השבת.

"הסיכום היה, היות שבמשרד הפנים יש מאות, אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים, הנושא של האכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול, שהמסלול הזה הוא מסלול חיובי וחיוני", נשמע גפני בהקלטות.

בהמשך ביקש גפני מהנוכחים "לא להוציא את זה החוצה" משום שזה עלול "לעשות נזק, שפתאום יתלבשו על זה". לדבריו, "אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו גם מתקדמים בנושא של שמירת שבת".

נוסף לכך סיפר גפני כיצד הצליח לבטל את הקיצוץ לחרדים במסגרת הקיצוץ הרוחבי שאליו נדרשו כל משרדי הממשלה כחלק מהעברת תקציב המדינה.

"התקשר אליי ראש הממשלה בשתיים, ביום חמישי בלילה. הוא אמר לי, 'הרב גפני, אני מבקש לעזור לנו להעביר את התקציב ותסכים'. אמרתי לו 'ראש הממשלה, מה אתה רוצה שאני אסכים? שמקצצים בבתי הספר שלנו, בסמינרים'. אז הוא אומר, 'אז מה אתה מציע?' אז אמרתי 'אני מציע שתחזירו את הקיצוץ חזרה עד השקל האחרון אחרת זה לא יעבור - וכך היה, והתקציב עבר פה אחד'".

בעניין אחר התייחס גפני להתקדמות בנושאי הדת שלא היו בעבר. לדבריו, "אין היום מושב שאין שמה בית כנסת, יש מקומות שיש שם מקוואות שלא דרכה מעולם רגל של אדם חרדי. אנחנו נמצאים במקומות שיש לנו בתי ספר שלנו, במקומות שבהם לא ידענו שאנחנו יכולים להיכנס לשם. זה בקדימה וזה בנהריה. עם 400 ו-450 תלמידים ותלמידות שאין להם שום דבר ולא היה להם בעבר קשר עם הציבור החרדי".

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד הגיב להקלטות שנחשפו, ואמר: "לא היו לי ציפיות שח"כ גפני ישמור על הצביון היהודי - ציוני של מדינת ישראל. גפני שייך לקבוצת פוליטיקאים חרדים שמתייחסים למדינה כ'גוי של שבת'. אבל כן היו לי ציפיות מחברי הליכוד בראשות בנימין נתניהו ובעיקר מהבית היהודי שמאפשרים לקבוצה קטנה לבעוט פעם אחר פעם בנושאים שהכי חשובים לנו בחברה הישראלית.

"אני מצפה בקוצר רוח לתגובתו של שר החינוך נפתלי בנט, שמתיימר להנהיג את הציונות הדתית, על כך ש'הסטטוס קוו משתנה לטובת החרדים'. מעניין אותי מה דעתו על ערכי התורה והעבודה מבית מדרשו של ח"כ משה גפני. האם גם הפעם הוא יטמון את ראשו בחול בתקווה שלא נבחין שהוא וחבריו פוגעים בציפור נפשה של הציונות הדתית".

ח”כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני אמרה: "ההקלטה חושפת עד כמה ראש הממשלה, אדם חילוני בעצמו, חלש אל מול 'שותפיו הטבעיים'. למען שרידותו הפוליטית הוא מוכן לפרגן לדרעי וגפני כל חוק הזוי שפוגע קשות ברוב המוחלט של הישראלים.

"בעוד דרעי סיפר לתקשורת החילונית כי חוק המרכולים לא ישפיע, בא גפני וסיפר לציבור שלו את האמת על הדרכים שננקטות כדי להשתלט על המרחב הציבורי של כולנו. מדינת ישראל היא מדינה יהודית, אך היא איננה מדינת הלכה. טוב שהאמת יצאה לאור, עכשיו רק נותר לבטל את החוק הרע הזה".