הקלטה של  השר דרעי חושפת: נסיונות להדיח אותו מש"ס

שר הפנים אריה דרעי, שבימים אלו נחקר במשטרה, הוקלט בשיחת טלפון ממנה עולה כי הוא מאמין שהוא מתמודד עם נסיונות להדיחו מש"ס על ידי ח"כ מרגי ועל ידי הרב שלמה עמאר. כל זאת בעת שש"ס צונחת בסקרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/17 20:32 יז בחשון התשעח

הקלטה של  השר דרעי חושפת: נסיונות להדיח אותו מש"ס
שר הפנים אריה דרעי, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

היום נחשפה ב"חדשות", הקלטה של שיחת טלפון שהשר דרעי ניהל עם בנו של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן, יעקב כהן. השיחה הוקלטה ללא ידיעת דרעי.

בשיחה, דרעי מתייחס לפסגה נדירה שקיים נשיא מועצת חכמי התורה עם הרב שלמה עמאר, והוא זועם: "אמרתי לך כבר 50 פעם – אני לא טיפש", הוא מצהיר. "אני יודע כמה עמאר יכול להוסיף לנו, אבל אני גם יודע שבאותו יום אני סגרתי את ש"ס – כיוון שעמאר רוצה לשלוט"."משעמם לו כל היום, הוא חייב לשלוט", ממשיך דרעי. "הוא צריך את הכוח – מה שאביך בורח ממנו, הוא הפוך – חייב כל היום להיות בכותרות ולהיות מעורב בכל דבר. תסתכל פעם מי מסביבו, תשים לב. תראה לי תלמיד חכם אמיתי אחד שהוא קשור אליו באמת בגלל תורתו וחסידותו. זה לא אדם שיש לו תלמידים, זה לא אדם שיש לו חסידים", הוא מטיח. הוא אמנם מוסיף כי "מכל האנשים שאני מסתכל עליהם, הוא הכי מתאים להיות יו"ר תנועת ש"ס – אז צריך להחליט אם רוצים לתת לו כזה דבר".כשכהן לא מגיב, עולה דרעי רמה. "אם תיתן להם אצבע הכי קטנה, הם ייקחו לך את כל היד", הוא מתריע. "הם הרבה יותר מתוחכמים, אין להם מחסומים ושום גבולות בעולם. הוא ישקר אותך מפה ועד להודעה חדשה – הוא אלוף העולם, זה המקצוע שלו והוא מצליח לסובב את כולם".

הרב שלמה עמאר

הרב שלמה עמאר צילום: שלומי כהן

באותה השיחה, דרעי מאשים את חבר הכנסת יעקב מרגי בניסיון לחתור תחתיו ולהדיחו מראשות ש"ס, תוך שימוש בחקירה. "בשבועיים שלושה האחרונים יהודה אבידן אומר שניסים ומרגי התחננו בפניו: 'אנחנו נביא לך את יעקב כהן הביתה ותשמע ממנו באופן הברור ביותר- בוא תהיה איתנו בחזית תעמוד איתנו ביחד. זה סגור, זה סופי, אריה דרעי חתם עסקת טיעון עם הפרקליטות ועוד חודש הוא עוזב. מרגי הוא יהיה השר במקומו, כיוון שמרגי הוא איש אמונו של עמאר והחכם שלום ויעקב כהן איתנו בעניין'. אומרים שטויות! אבל זה מציאות", דרעי כעס. 

שיחת הטלפון הזו לא רק שמערערת את מעמדו, אלא אף הוקלטה והופצה ליריביו.