הצעת חוק חדשה: עדיפות למשרתי מילואים בעבודה בשירות המדינה

לפי הצעת החוק של ח"כ סלומינסקי, כי סל ההטבות למילואימניקים שעבר לאחרונה "הינו צעד מבורך אך בגדר 'טיפה בים' בהשוואה לכמות ההשקעה, המאמץ והמחיר האישי, המשפחתי והתעסוקתי של משרת המילואים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/10/17 10:27 יא בתשרי התשעח

הצעת חוק חדשה: עדיפות למשרתי מילואים בעבודה בשירות המדינה
החיילים המצולמים אינם קשורים לכתבה, צילום: Ishtayeh/Flash90

ניסיון נוסף לשפר את מעמדם של משרתי המילואים. ח"כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי הגיש הבוקר (ראשון) הצעת חוק, לפיה תינתן עדיפות לאנשי המילואים בקבלתם לעבודה בשירות. המדינה.

יש לציין כי כיום עדיפות שכזו ניתנת למגוון אוכלוסיות שונות וח"כ סלומינסקי מעוניין לכלול בתוכן גם את ציבור משרתי המילואים הפעילים, קרי אלה ששירתולפחות 20 ימים מצטברים בתקופה של 3 שנים רצופות.

ח"כ סלומינסקי

ח"כ סלומינסקיצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחרונה אושר סל הטבות מיוחד לאנשי המילואים, בהובלת סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, שכלל בין היתר- העלאה בנקודות מס, הנחה בארנונה, החשבת ניסיון פיקוד כניסיון ניהולי במכרזים  ועוד. בהצעת החוק של חברו לסיעה נכתב לגבי זה כי "סל ההטבות המצוין הינו צעד מבורך אך בגדר 'טיפה בים' בהשוואה לכמות ההשקעה, המאמץ והמחיר האישי, המשפחתי והתעסוקתי של משרת המילואים".

עוד ננכתב בהצעה כי "יש להעניק יתרון משמעותי למי שמשרת את המדינה ומקריב מנוחיותו למענה. התיקון המוצע יאפשר הטבה איכותית יותר לחיילי המילואים ויעניק יתרון מסוים בקבלה לעבודה בשירות המדינה, אותה משרת נאמנה חייל המילואים". ח"כ סלומינסקי אמר כי הוא "תקווה שהצעת חוק זו תשפיע גם על המגזר הפרטי במתן עדיפות בקבלה לעבודה ל"משרתי מילואים פעיל".