הצעת הפשרה שתעלה להכרעת מועצת גדולי התורה

על פי המתווה שהושג בין היועמ"ש לנציג החרדים, מכסות הגיוס הקיימות יישארו בעינן, אבל אם יתברר שלא עמדו בהן יבוטל החוק אוטומטית. המתווה אמור להיות מקובל על הצדדים ולבטל את הבחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/18 15:02 כ באדר התשעח

הצעת הפשרה שתעלה להכרעת מועצת גדולי התורה
מועצת גדולי התורה תכריע על מתווה הפשרה. ליצמן, נתניהו ודרעי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ונציג המפלגות החרדיות, השר לשעבר אריאל אטיאס, הגיעו היום (ד') למתווה פשרה במשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס. על פי הדיווח של העיתונאי עמית סגל, במסגרת המתווה מכסות הגיוס הקיימות יישארו בעינן, אבל אם יתברר שלא עמדו בהן יבוטל החוק אוטומטית. המתווה גם לא כולל במפורש עיצומים כלכליים.

המתווה, אמור להיות מקובל על הצדדים, לבטל את הבחירות ולהחליף את חוק הגיוס המתבטל. מועצת גדולי התורה תתבקש כעת להסכים לאשר את החוק בקריאה טרומית בלבד לפני אישור התקציב, ולהמשיך את הליכי החקיקה בקיץ, זאת בניגוד לאיומים מצד ח"כים חרדים כי לא יתמכו בתקציב אם החוק לא יעבור.

במקביל לכך, שר הביטחון אביגדור ליברמן יתבקש להתחייב שלא יפרוש מהממשלה, שכן ראש הממשלה כבר הבהיר כי בלעדיו אין טעם בהמשך קיומה של הקואליציה ועדיף ללכת לבחירות בהקדם.

מוקדם יותר היום אמר שר החינוך נפתלי בנט כי "ראשי כל המפלגות בממשלה מעוניינים למנוע היגררות למערכת בחירות שתבזבז מיליארדי שקלים לאזרחי ישראל, ולכן כולנו פועלים בתיאום כדי לקדם חוק שיאפשר חזרה למתווה הגיוס ההדרגתי של החרדים. אני מאוד אופטימי ומעריך שכבר בתחילת השבוע הבא נצליח לפתור את המשבר ולהמשיך בניהול אחראי של המדינה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מיהדות התורה, אמר מצדו כי "אנחנו מאמינים שלומדי תורה – כל מי ש'תורתו אומנתו' צריכים דחייה, תמיד אמרנו את זה. בג"ץ פסל את זה. צריך להכין את זה, זה לוקח קצת זמן. להפוך את זה לבלתי פתיר זה לעשות צחוק. אני בעשר דקות פותר את הבעיה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן