הצעת החוק שתחסל את הפקסמיליה

יוזמת חקיקה חדשה, דורשת מגופים ציבוריים וממשלתיים לאפשר למקבלי השירות לשלוח מסמכים גם באמצעות הדואר האלקטרוני. לפי הצעת החוק חיוב השימוש בפקס בלבד, "יוצר לא פעם סרבול בירוקרטי מיותר והאטה משמעותית בקבלת השירות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/07/17 07:21 טז בתמוז התשעז

הצעת החוק שתחסל את הפקסמיליה
עידן חדש? מכשיר פקס, צילום: shutterstock

מי שעד לאחרונה התבקש לשלוח לחברת הביטוח, לבנק או למשרד ממשלתי טופס בפקס, יכול להפסיק להיאבק עם המכשיר המיושן. וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (ראשון) הצעת חוק המחייבת גופים ציבוריים לאפשר התנהלות באמצעות בדואר אלקטרוני ולא לכפות שליחה בפקס בלבד.

לפי הצעת החוק, למרות שדואר אלקטרוני קיים בישראל כבר קרוב ל-30 שנה, בכל זאת ישנם גופים ציבוריים ונותני שירות רבים שמאפשרים ללקוחותיהם שירות באמצעות פקס בלבד.

"הציבור הישראלי", נכתב בהצעה שיזמה ח"כ שרן השכל מהליכוד, "מוצא את עצמו לא פעם במצוקה בבואו להתקשר עם גופים ציבוריים או ספקי שירות כגון רשויות מקומיות, משרדי הממשלה, המוסד לביטוח לאומי, תאגידי מים וביוב, תאגידים נותני שירות שונים ובהם בנקים, חברות תקשורת, ספקי גז או חשמל ודומיהם. מצב דברים זה יוצר לא פעם סרבול בירוקרטי מיותר והאטה משמעותית בקבלת השירות".

הצעת החוק מתייחסת גם לתירוץ הידוע שרבים משתמשים בו, "אם לא די בטרחה שנגרמה למקבלי השירות בדרך למציאת מכשיר פקס לצורך משלוח פנייתם, כשהם יוצרים קשר עם נותן השירות הם עשויים להיתקל בתירוץ לפיו הפקס או המכתב כלל לא התקבל".

רשימת הגופים עליהם יחול החוק הם משרדי הממשלה, מוסדות חינוך, תאגידים שהוקמו בחוק, חברות ממשלתיות, תאגידי מים, קופות חולים, בתי חולים, מרפאות, בנקים, חברות ביטוח, בזק, חברות סלולר, חברות כבלים ולווין, ספקי אינטרנט ועוד.