הצהרה מפתיעה של איש השמאל: "מוכן לשבת גם עם בנט"

ח"כ אילן גילאון, שמתמודד על ראשות מרצ, אמר שאם יתקיימו מספר תנאים שיציב הוא יהיה מוכן לשבת בכל ממשלה, "אני משווע להיות בתוך ממשלה כי אני רוצה לשנות דברים, גם אם בנט יהיה ראש הממשלה וגם אם נתניהו". ח"כ פריג': "זה עצוב. אילן, הדברים הללו מחייבים הסבר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/01/18 09:46 ב בשבט התשעח

הצהרה מפתיעה של איש השמאל: "מוכן לשבת גם עם בנט"
צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יריית הזינוק לראשות מרצ כבר יצאה לדרך והיום (חמישי) כבר התגלעו מחלוקות בין החברים במפלגה. אחד המתמודדים, ח"כ אילן גילאון, אמר להפתעת רבים כי יהיה מוכן לשבת בכל ממשלה ועורר עליו את חברו לסיעה ח"כ עיסאווי פריג'.

"אני חושב שאני יכול להביא יותר קולות",הוא אמר בראיון לערוץ הכנסת, "וגם להיות הרבה יותר פתוח וללכת אם שתיים משלושת התנאים שלי, חלוקת העושר חלוקת הארץ וחלוקת דת ומדינה, יתקבלו אני אלך לכל ממשלה".

לדבריו, יש לו כמיהה "להיות בתוך ממשלה כי אני רוצה לשנות דברים, גם אם בנט יהיה ראש הממשלה וגם אם נתניהו".

https://www.facebook.com/270715713696/videos/10155296604923697/

מי שלא אהב את ההצהרה הזאת היה ח"כ עיסאווי פריג' שאמר  כי "קראתי ואם זה נכון, ידיד אילן גילאון, זה עצוב. עצוב שמועמד לראשות מרצ, השמאל של ישראל, זונח לחלוטין את המאבק בכיבוש ובגזענות ואת דגל החתירה לשלום שהיה תמיד אחד מדגליה המרכזיים של מרצ".

לדבריו, "מרצ צריכה להביעה עמדה ברורה בסוגיות חברתיות ובענייני דת ומדינה, אבל אסור לה לשתף פעולה עם מדיניות של העצמת הכיבוש, לשתף פעולה עם פוליטיקאים דוגמת נתניהו ובנט שבמעשיהם מוכיחים מדי יום עד כמה מדיניותם מסוכנת לכולנו".

ח"כ פריג' פנה לחברו למפלגה ואמר: "אילן, הדברים הללו מחייבים הסבר, התייחסות. מרצ היא לא מפלגה שניתן לקנות אותה בזול, כי היא 'משוועת להיות הממשלה'. חשוב להשפיע, חשוב גם שמרצ תחזור להשפיע מתוך הממשלה, אבל אסור שהחזרה לממשלה תעשה תוך ויתור על עקרונותינו, על החתירה לסיום הכיבוש ולהסדר מדיני. מרצ ידעה תמיד להניף יחדיו את הדגל המדיני והחברתי, אם נוותר על אחד מהם, כבר לא נהיה מרצ".