הפתעה: ישראל הצטרפה ליוזמה סעודית באו"ם

ההצטרפות של ישראל גרמה למחלוקת בין סוריה לסעודיה שהאשימה את סעודיה בברית בין המדינות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/17 10:05 כו בחשון התשעח

הפתעה: ישראל הצטרפה ליוזמה סעודית באו"ם
השגריר דני דנון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בוועדת זכויות האדם של האו"ם הגישה סעודיה הצעה להחלטה נגד משטר אסד. עד היום תמכה ישראל בהחלטות מסוג זה, אך הפעם בחרה משלחת ישראל, ברשות השגריר דני דנון, להצטרף להחלטה באופן רשמי‏ כך פורסם היום בידיעות אחרונות.

ישראל הצטרפה להחלטה יחד עם ארה"ב, צרפת, כרמניה וסעודיה שהגישו את ההצעה.

ההצעה להחלטה מגנה את: "ההידרדרות החמורה במצב זכויות האדם בסוריה, לרבות הרג חסר הבחנה ומתקפות מכוונות על אזרחים שגרמו למותם של יותר מ 400 אלף אזרחים ובהם 17 אלף ילדים, הרעבת אזרחים בשיטת ליחמה והישמוש בנשק כימי".

ההחלטה קוראת למשטר הסורי לעצור את המתקפות נגד אנשיו והיא עברה אמש באו"ם ברוב של 108 מדינות שהצביעו בעד, 17 נגד ו 58 נמנעו.

ההצטרפות של ישראל להחלטה גרמה לעימות חריף בין הנציגים של סוריה וסעודיה. השגריר הסורי, ניצל את ההופעה של ישראל ברשימת המדינות שנותנות חסות להצעה ותקף את סעודיה: "זה ממחיש את הברית בין שתי המדינות".

השגריר דנון אמר: "משטר אסד, בתמיכתה המלאה של אירן, טובח באנשיו במשך שנים באכזריות בלתי נתפסת וללא רחמים. ישראל שבמשך שנים מגישה סיוע הומנטרי לאזרחים סוגירם, עומדת יחד עם הקהילה הבינלאומית נגד המשטר הרצחני הזה".

הנוסף הציע אמש (ג) ראש הממשלה להעניק סיוע הומנטרי לאזרחים אירנים שנפגעו ברעידת האדמה. ישראל פנתה לצלב האדום בענין אך נענתה בסירוב מידי. נתניהו אמר: "אין לנו מחלוקת עם תושי אירן, רק עם המשטר הרודני שמחזיק אותם בני ערובה".