הפגנת המשפחות השכולות: "אנחנו את מחיר הדמים כבר שילמנו"

לפי הערכת המארגנים, אלפי אנשים הגיעו כעת להפגנה המתקיימת מול בית ראש הממשלה בדרישה למגן את הכבישים והיישובים ביהודה ושומרון ולהוסיף מרכיבי בטחון חיוניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/17 20:46 ט בחשון התשעח

הפגנת המשפחות השכולות: "אנחנו את מחיר הדמים כבר שילמנו"
ההפגנה היום מול בית רוש הממשלה, צילום: מ. א שומרון

כעת נערכת הפגנה מול בית רה"מ בירושלים, בדרישה למגן את הכבישים והיישובים ביהודה ושומרון ולהוסיף מרכיבי בטחון חיוניים. זהו חלק ממאבק עקרוני של חלק מראשי המועצות ביו"ש. לפי הערכת המארגנים, אלפי אנשים הגיעו להפגנה.

שר הרווחה, חיים כץ (הליכוד) דיבר כעת בהפגנה ואמר: "באתי לתמוך במשפחות השכולות ועל מנת למנוע את הפיגוע הבא. כבישים עוקפים ואמנעצי הגנה אינם מותרות. חייבים לתת אותםצושעב אחת קודם. אני קורא לרהמ שרוצה בבטחון התושבים  לכנס את הממשלה ולהעביר את התקציב הדרוש בהקדם".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה: "רה"מ התחייב בפניי לנושא הבטיחות ולתקצב אותו. אנחנו מאמינים לך אך מדבור בפיקוח נפש. למה לחכות. כל רגע שעובר מסכן חיים אדם. הקליטה הסלולרית בכבישים העוקפים מרכיבי הבטחון. אנו נאבקים על בטחונם לא רק של התושבים אלא גם על הנוסעים בדרכים המטיילים והמבקרים ביישובים".

 

ח"כ מיקי זוהר, אמר: "מאבקכם מוצדק. הגיע העת לפתרון ממשי עם גיבוי תקציבי. יש עת רצון וממשל אמריקאי אוהד. יש בכוחנו לשנות את הקו המדיני וליישב את א"י. יש בכוחנו לאשר מרכיבי הבטחון, כבישים עוקפים ורשתות סלולריות. אני קורא לרהמ לאמץ את הצעת החוק  שלי לביטול זכות העמידה של ארגוני שמאל המפנים בתי יהודים בחסות בג"ץ. לא נוכל לוותר על ארצנו אותה קיבלנו מהקבה  ועליה נגן בכל מחיר -בהתיישבות ובכל דרך אחרת. אני מחזק אתכם".

רב השומרון, ראש הישיבה ורב היישוב אלון מורה, הרב אליקין לבנון, נאם גם הוא: "יש דברים שהם מעל פוליטיקה- חיי אדם והזכות לחיות אינם דבר פוליטי. במקום שיש פיקוח נפש אין פוליטיקה. אני מאמין קורא ליאיר לפיד ואבי גבאי לאחד שורות ולתת כתף להעברת התקציב".

רינה אריאל, אמו של הלל יפה אריאל הי"ד, אמרה: "אנחנו פה כדי למנוע את הרצח הבא. חייבים לפעול בכל הנחישות נגד הטרור המטורף. המשמעות היא עונש מוות למחבלים. עצירת כל הכספים שהמשפחות מקבלות. דאגה שגופות המחבלים יישארו אצלנו ולא יוחזרו לאויב. כמו-כן שיפור הכבישים והבנייה ומניעת החרבת היישובין כגון נתיב האבות שעומד על הפרק".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן ממארגני הפגנה שנערכה במאהל מול מעון ראש הממשלה: "הגענו לכאן לבקשת המשפחות השכולות לומר לך רה"מ ושריו -בטחון חצי במיליון תושבי יהודה ושומרון אינו הפקר. אנחנו כאן כי שבענו הבטחות מחזורים וספינים. אדוני רה"מ אנחנו דורשים מעשים

אנו אומרים כאן באלפינו עם הבטחות לא מונעים פיגוע. עם הבטחות לא בונים את א"י. אנו זועקים את זעקת חצי מיליון יהודי יהודה ושומרון -אנחנו לא יכולים יותר. בעיני ראיתי את בני משפחות פוגל והנקין בזירות הפיגוע הקשות. בידי ממשלה זו והעומד בראשה למנוע את הפגוע הבא ולא נוותר על שתמנע אותו. הבטחתם מרכיבי בטחון בכבישים . הבטחתם והבטחתם והדבר היחידי שהשתנה הוא שמות ההרוגים. התחננו לא להגיע לשבת מול ביתך אבל זוהי ממשלה לאומית שעליה לא לדבר על יהודה ושומרון אלא לבנות אותם. עליה להבטיח תנופת בניה בכל ארץ ישראל. מרחו אותנו עם אובמה. עכשיו עם טראמפ. בשם המשפחות השכולות אנו אומרים מאסנו בהבטחות וורוצים מעשים. נשבענו לא לתת להפרות הזו להמשיך אין מאבק צוקדק ומוזרי מזה. לא תעמוד על דם רעך. אני קורא מכאן לרה"מ כנס עוד הלילה את הקבינט, אשר את התקציב הנדרש ומנע במעשים את הפיגוע הבא".

ראש מועצת בית אריה, אבי נעים, לפני זמן קצר, מול בית רה"מ : "ראש הממשלה מושך את הבטחותיו שנים על גבי שנים. תושבי יו"ש הופקרו. מהפכת התשתיות הארצית דילגה על  יו"ש.  לא אוטוסטרדות , ולא כבישים מהירים ובטוחים. לחצי מיליון תושבים מגיע פתרונות תחבורה כמו לכל אזרח אחר בארץ. מגיע לנו קוי רכבות ביו"ש כבכל הארץ וכפי שכבר הייתה תחנת רכבת בבית אריה עוד בימי המנדט. מרכיבי הבטחון לקויים. קוצצו תקני רבש"צ שבתקן חצי משרה אמורים לתת מענה לפיגועים וגניבות  מצד שכניהם ברש"פ. ולצערי ביבי מושך את הבטחותיו שנים על גבי שנים."

הדס מזרחי,אלמנתו של סגן ניצב ברוך מזרחי הי"ד, דיברה כעת בהפגנה ואמרה: "אנחנו את מחיר הדמים כבר שילמנו!  זה הזמן שלכם למנוע את הפיגוע הבא. לא יעלה על הדעת שבשנת 2017, כשעברנו אין ספור פיגועים בדרכים וביישובים אנחנו עדיין צריכים להתחנן למרכיבי ביטחון ולכבישים. לא יעלה על הדעת ש-3 שנים עברו מאז הפיגוע הנורא בו בעלי נרצח ואני וילדיי נפצענו ועדיין שום דבר לא השתנה. לכן אנחנו כאן הערב".

עוד אמרה: "אני יחד עם חבריי כאן, מתחננת לראש הממשלה: אנחנו את מחיר הדמים כבר שילמנו! את הפיגוע בו ברוך בעלי נרצח ניתן היה למנוע. את הפיגוע בו בני משפחת סולומון נרצחו, ניתן היה למנוע. יש לך את היכולת למנוע את הפיגוע הבא – בבקשה תדאג לביטחון. תדאג לעתיד הילדים שלנו".

ההפגנה היום מול בית ראש הממשלה

ההפגנה היום מול בית ראש הממשלה צילום: מ. א שומרון

גם יו"ר ועד מתיישבי שומרון,צחי דיקשטיין, דיבר כעת בהפגנת המחאה של המשפחות השכולות וראשי המועצות ביו"ש ואמר: "התכנסנו כאן מול מעון רה"מ בדרישה חד משמעית- רוצחנו ברגעים אלה מתכננים את הפיגוע הבא. גם לתושבי יו"ש מגיע בטחון. באנו בנערנו וזקננו לומר לראש הממשלה ביכולתך למנוע את הפיגוע הבא בישובינו. בידך למנוע את פיגוע הירי הבא בכבישי יו"ש. אנו דורשים החלטה חד משמעית לתקצוב מרכיבי הבטחון ןתחיית הבניה ביהודה ושומרון. שבענו הבטחות וניירות - הגיע הזמן למעשים".

איתי מזרחי (12.5),בנו של סגן ניצב ברוך מזרחי הי"ד, נאם גם הוא בהפגנה ואמר: "אדוני ראש הממשלה,את אבא שלי אי אפשר להחזיר-בבקשה תעשה את מה שצריך, כדי שאמא שלי תחזור הביתה. היא צריכה להיות בבית ולא במאהל מחאה מול הבית שלך. לפני 3 שנים, כשהיינו בדרך לחגוג את ליל הסדר עם סבא וסבתא בקרית ארבע, מחבלים התחילו לירות על הרכב בו נסענו. אני זוכר את היריות והצעקות והכאב. השנה, אני אחגוג בר מצווה והחוסר של אבא מורגש יותר מתמיד". עוד אמר: "מי יכין איתי את קריאת הפרשה ? מי ילמד אותי איך מניחים תפילין? מי יעמוד לצידי ביום המרגש הזה? אבא אני מתגעגע. אין יום בו אני לא חושב עליך ואין יום בו אני לא שואל מה היה קורה אם".